غلامحسین کرباسچی بازداشت شد

جهان صنعت نیوز| غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب سازندگی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود بعد از محکومیت، به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم بعد از تایید  امروز روز دوشنبه یک بهمن اجرا شد.


دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی سال گذشته در حاشیه مراسمی در اصفهان اظهاراتی درباره مدافعان حرم و جنگ در سوریه مطرح کرد که برخی آن را توهین آمیز دانستند و حواشی ایجاد  کرد و دستگاه قضا به این موضوع ورود کرد. احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری استان اصفهان ۱۲ اردیبهشت ماه سال گذشته از تشکیل پرونده برای غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خبر داد و گفت که نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است.

صبح امروز برخی رسانه‌ها خبر از بازداشت کرباسچی داده بودند که پس از آن با اخبار ضد ونقیضی همراه شد.

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در همین رابطه درباره خبر اجرای حکم غلامحسین کرباسچی دبیر کل این حزب گفت: حدود یک ساعت قبل از منزل خارج شده‌اند تا به دفتر حزب بیایند، اما هنوز نیامده‌اند. ما هم منتظر ایشان هستیم.

او در واکنش به اخباری که در رسانه‌ها درباره اجرای یک سال حکم کرباسچی منتشر شده است، بیان کرد: اخبار بازداشت ایشان را در رسانه‌ها دیده‌ایم اما خودمان خبری از ایشان نداریم. مرعشی در ادامه تاکید کرد: آقای کرباسچی تلفن همراهشان را پاسخ نمی‌دهند.

پس از آن توییتی از یک حساب کاربری منتشر شد. با وجود اینکه حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران گفت که از غلامحسین کرباسچی دبیر کل این حزب بی‌خبر است و رسانه‌ها هم خبر بازداشت او را منتشر کرده‌اند، یک اکانت توییتری این خبر را تکذیب کرده است.

این حساب توییتری با اسم غلامحسین کرباسچی در توییتی نوشته است: به اطلاع هم‌وطنان عزیز می‌رسانم که خبر بازداشت بنده کاملا کذب و بازی جدید رسانه‌ای دولت پنهان برای ناامید کردن جوانان از دولت خدمتگزار است.

این پیام در حالی به‌وسیله رسانه‌ها دست به دست می‌شود که کرباسچی و حزب کارگزاران پیش از این اعلام کرده بودند دبیر کل حزب کارگزاران هیچ صفحه ای در شبکه اجتماعی توییتر ندارد

همچنین حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران از صحت و سقم این خبر منتشر شده در توییتر ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: احتمالا این حساب توییتری فیک است.

پس از انتشار اخبار مختلف سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل او با تایید خبر بازداشتش گفت: آقای کرباسچی صبح امروز توسط پلیس برای اجرای حکم‌شان بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه بازداشت کرباسچی براساس روال معمول نیست، اظهار داشت: وقتی حکم یک فرد قطعی می‌شود، باید برای آن فرد جهت اجرای حکم احضاریه‌ای صادر و ابلاغ شود که این اقدام برای موکلم انجام نشده بود.

وکیل دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: هرچند حکم کرباسچی قطعی شده بود ولی درخواست اعاده دادرسی داده بودیم و منتظر پذیرفته شدن آن بودیم.

همچنین سیدحسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به رسانه این حزب خبر داد: آقای غلامحسین کرباسچی از دادسرا با خانواده اش تماس گرفت و خبر داد در دادسرا است.
دقایقی پیش آقای غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران با خانواده اش تماس تلفنی برقرار کرد و خبر داد که در دادسرا است. او گفته است صبح امروز که از خانه بیرون آمده، توسط برخی ماموران برای اجرای احکام به دادسرا هدایت شده‌ام. اکنون نیز در دادسرا هستم و از قرار معلوم ماموران برای اجرای حکم مصر هستند.

همچنین محمد قوچانی،‌عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ضمن تایید خبر بازداشت غلامحسین کرباسچی بیان کرد: کرباسچی با خانواده‌اش تماس گرفته و گفته برای اجرای احکام به زندان اوین منتقل شده است.

قوچانی ضمن تایید خبر بازداشت غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب متبوعش،‌ گفت: دقایقی پیش کرباسچی با خانواده‌اش تماس گرفته و اعلام کرده که صبح امروز دستگیر شده و برای اجرای احکام به زندان اوین منتقل شده است.
قوچانی دلیل بازداشت وی را پرونده اظهارت سال قبل وی در اصفهان پیرامون شهدای مدافع حرم اعلام کرد.

بعد از اعلام این اخبار علیزاده طباطبایی وکیل کرباسچی با بیان اینکه بعید است دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی بازداشت شده باشد، گفت: هرچند حکم آقای کرباسچی قطعی شده بود، ولی ما درخواست اعاده دادرسی داده بودیم.

وکیل کرباسچی ادامه داد: هیچ احضاریه‌ای مبنی بر معرفی آقای کرباسچی به زندان به ایشان ابلاغ نشده بود و دلیلی هم ندارد که ایشان تا قبل از ابلاغ احضاریه، بازداشت شوند.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 10084
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا