عبور کشتی‌های ایرانی از سد تحریمی بنادر

جهان صنعت نیوز |  علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تأثیر محدود تحریم ها در عملکرد بنادر کشور، گفت: در شرایط کنونی با وجود اعمال تحریم های سنگین، عملیات بارگیری و تخلیه کالا در بنادر جنوبی کشور با سرعت و قدرت در حال انجام است.


نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمل  نقل دریایی و بنادر کشور سهم ۵۰ درصدی در جابه جایی کالا در کشور دارند، از این رو توسعه و حمایت از این حوزه به اقتصاد کشور کمک شایانی می کند.

وی گفت: البته با اعمال تحریم ها بخشی از تردد کشتی های خارجی در بنادر کشور کاهش یافته، اما خوشبختانه کشتی های ایرانی توانسته اند خلاء موجود در حمل و نقل کالا را پر کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی مهم ترین مشکل و دغدغه، پوشش بیمه ای کشتی ها است، تا قبل از اعمال تحریم ها، کشتی های ایرانی به راحتی بیمه می شدند، اما در شرایط کنونی شرکت های بین المللی بیمه از ترس تحریم های آمریکا، کشتی های ما را بیمه نمی کنند.

یارمحمدی افزود: به نظر من بهترین راه کار برای رفع این مشکل، تشکیل کنسرسیوم بیمه ای متشکل از شرکت های بیمه داخلی و حمایتی اعتباری دولت است، تا کشتی ها بدون هیچ استرسی در راستای جابه جایی کالا اقدام کنند.

وی گفت: یکی دیگر از مسائل مهم در حوزه بنادر، توسعه پس‌کرانه های این مناطق است، به نظر می رسد این مناطق می توانند به جایگاهی برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی تبدیل شوند، قطعا در صورت توسعه پس کرانه ها می توان رشد بارگیری و تخلیه کالا را سرعت بخشید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: شرایط تحریمی کنونی بهترین فرصت برای تکیه به شرکت های حمل و نقل داخلی برای انتقال کالا به کشورهای منطقه ای و بین المللی است.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 27476
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا