ظریف: هر توافقی با دولت آمریکا ارزش جوهرش را ندارد

جهان صنعت نیوز| محمد جواد ظریف در صفحه توییتری خود در واکنش به اعلام خروج آمریکا از معاهده آی ان اف نوشت: یک خروج دیگر دولت ترامپ از تعهدات خود؛ این بار معاهده منع موشک های میانبرد با روسیه (INF).

وی با یادآوری این که مشکل فقط برجام و ایران نیست، تصریح کرد: به نظر می رسد این جماعت نسبت به هرچه امضای آمریکا زیر آن باشد آلرژی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان نتیجه گیری کرد: هر توافقی با دولت آمریکا ارزش جوهرش را ندارد؛ حتی اگر معاهده ای باشد که کنگره آن را تصویب کرده است.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه اعلام کرد کشورش از فردا (۲ فوریه) به مدت ۱۸۰ روز از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای با روسیه خارج می‌شود.

کاخ سفید هم در بیانیه‌ای تصریح کرد: «ایالات متحده از فردا فرایند خروج از معاهده INF را آغاز کرده و به سوی ایجاد گزینه‌های خود برای پاسخ نظامی پیش خواهد رفت. ائتلاف «ناتو» هم بلافاصله بیانیه‌ای صادر کرده و از این اقدام آمریکا استقبال کرد.

روسیه در واکنش به اقدام آمریکا در بیانیه‌ای تأکید کرد که این کشور قصد نابود کردن سامانه‌های موشکی ۹M 729 خود را ندارد چون آنها معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را نقض نمی‌کنند.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 10701
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا