شرکت‌های پیمانکاری در آستانه تعطیلی

جهان صنعت نیوز|  نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت بحرانی پیمانکاران و توقف اجرای پروژه های عمرانی در کشور، گفت: در شرایط کنونی پیمانکاران با مشکلات بسیاری برای تداوم اجرای پروژه ها مواجه هستند، در یک سال اخیر با افزایش نرخ ارز و گرانی تجهیزات عمرانی، عملا پیمانکاران توان اجرای پروژه ها را از دست داده اند.

سیداحسن علوی ادامه داد: در شرایط کنونی مهم ترین دغدغه پیمانکاران پروژه های عمرانی، تأمین قیر برای اجرای پروژه ها است، از این رو دولت و وزارت راه و شهرسازی باید در جهت تأمین قیر رایگان برای تداوم پروژه های عمرانی اقدام کند.

علوی افزود: در شرایط کنونی بیش از ۶۵ هزار پروژه عمرانی در کشور در حال اجرا است که از این تعداد بیش از ۵ هزار پروژه ملی و ۶۰ هزار پروژه استانی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: بر اساس گزارش های واصله، اجرای تمام پروژه های عمرانی به منابع قابل توجهیاعتبار و بودجه نیاز دارد، از این رو با روند کنونی تکمیل پروژه ها چندین دهه طول می کشد.

وی تصریح کرد: به نظر من بهترین راه کار برای اجرای پروژه های عمرانی در کشور، واگذاری آن ها به بخش خصوصی است، از این رو دولت باید از ظرفیت های مالی و عملیاتی بخش غیردولتی استفاده کامل را ببرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از ۴۲ هزار شرکت پیمانکاری در کشور فعال هستند، افزود: امروز این شرکت ها توان ادامه فعالیت را ندارند، از این رو باید مشوق های لازم برای تداوم فعالیت این شرکت ها ارائه شود

پیشنهاد ویژه
شناسه : 21107
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا