سقوط قیمت نفت در واکنش به درخواست ترامپ از اوپک

جهان صنعت نیوز| بهای معاملات نفت روز جمعه در پی درخواست ترامپ از اوپک برای پایین بردن قیمت‌ها، حدود سه درصد سقوط کرد.با این حال بخشی از ریزش قیمت‌های نفت پس از این‌که منابع آگاه به وال استریت ژورنال اظهار کردند محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک یا خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی با ترامپ صحبت نکرده‌اند تا پایان معاملات روز جمعه بهبود پیدا کردند. در زمان بسته شدن معاملات بازار نفت، ترامپ در توییتی نوشت: با عربستان سعودی و سایرین درباره افزایش جریان نفت صحبت کرده است.

جیمز ویلیامز، اقتصاددان انرژی در شرکت WTRG Economics، درباره واکنش فوری بازار نفت به اظهارات ترامپ، گفت: بازار بیش از حد به توییتهای ترامپ واکنش نشان داد اما وی می‌تواند معافیت از تحریم‌ها را تمدید کند و همچنین نفت بیشتری از ذخایر نفت استراتژیک را به فروش رساند.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوئن ۱.۹۱ دلار یا ۲.۹ درصد سقوط کرد و در ۶۳.۳۰ دلار در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات این بازار برای کل هفته ۱.۲ درصد کاهش نشان داد که نخستین کاهش هفتگی پس از هفت هفته افزایش متوالی بود.

قیمت‌ها پس از این‌که شرکت خدمات انرژی بی کر هیوز کندی فعالیت حفاری نفت در آمریکا را اعلام کرد، کاهش محدودتری پیدا کردند. طبق آمار، شمار دکل‌های حفاری نفت فعال آمریکا هفته گذشته با ۲۰ حلقه کاهش، به ۸۵۰ حلقه رسید که دومین کاهش هفتگی متوالی بود.

بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن ۲.۲۰ دلار یا حدود ۳ درصد کاهش یافت و در ۷۲.۱۵ دلار در هر بشکه رسید و برای کل هفته ۰.۳ درصد رشد نشان داد که پنجمین افزایش هفتگی متوالی بود.

قیمت‌های نفت اوایل هفته گذشته به بالاترین حد در شش ماه گذشته صعود کرده بود. به گفته فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار در وب سایت فارکس، قیمت‌ها از نظر فنی بیش از حد افزایش پیدا کرده بودند و تصحیح آن‌ها حتمی بود. باید دید با توجه به شرایط بازار و در شرایطی که کاهش تولید اوپک پلاس ادامه دارد و دولت آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کرده است، قیمت‌های نفت تا چه حد کاهش پیدا خواهد کرد.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی پنج شنبه گذشته به رویترز گفته بود چین با وجود تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌ها، هنوز نفت بیش‌تری درخواست نکرده است. به گفته ویلیامز، ممکن است این نشانه این باشد که چین همچنان از قطع واردات ایران امتناع می‌کند.

بر اساس گزارش مارکت واچ، قیمت‌های نفت برنت روز پنج شنبه از خبر توقف واردات نفت روسیه از طریق خط لولهدروژبا توسط لهستان و آلمان به دلیل آلودگی نفت روسیه پشتیبانی شده بود. واردات حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز نفت از طریق این خط لوله متوقف شد با این حال یک مقام روسی اظهار کرد که این مشکل تا دوشنبه هفته جاری برطرف خواهد شد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 15229
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا