سردار نقدی: انقلاب اسلامی مردم را از حقارت نجات داد

جهان صنعت نیوز| سردار نقدی در همایش پرچمداران بصیرت که امروز (۹ بهمن) به میزبانی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه امروز در ۴۰ سالگی انقلاب باید از درس‌های این ۴۰ سال برای استمرار انقلاب و رساندن پرچم آن به دست صاحب اصلی اش بهره گرفت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به چند هزار سال اختناق و دیکتاتوری در کشور ما پایان داد و ملت ایران را از حقارت و وابستگی نجات داد.


وی با بیان اینکه در این چند هزار سال پادشاهان بی سواد و بی تقوا بر کشور ما را حکومت می‌کردند، گفت: از ۲۰۰ سال پیش وابستگی به بیگانه نیز به صفات ناپسند حاکمان کشور اضافه شد و اوج این وابستگی را در دوران پهلوی شاهد بودیم که تمام تصمیمات مهم کشور توسط بیگانگان گرفته می‌شد و به واقع کشور را آنها اداره می‌کردند.

نقدی با بیان اینکه در دوران پهلوی نفت ایران توسط بیگانگان غارت می‌شد، گفت: شش میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم که ۵۰ درصد آن را کنسرسیوم نفت متشکل از کشورهای خارجی می‌برد و بخش عمده دیگر آن هم صرف خوشگذرانی شاه می‌شد و در مقابل مردم ما در فقر بودند.

نقدی با بیان اینکه ۷۰ درصد مردم ایران تا پیش از انقلاب در روستاها و در شرایطی که آب و برق و بهداشت نداشتند زندگی می‌کردند، گفت: در شهرها هم وضع زندگی مردم نامناسب بود و حلبی آبادی‌ها کنار شهرهای بزرگ شکل گرفته بود.

وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی مردم را از خفقان، وابستگی و حقارت نجات داد و برای ملت ما استقلال، آزادی و مردم سالاری آورد، گفت: در دوران سیاه طاغوت چندین هزار نفر بخاطر ابراز عقایدشان در زندان‌ها بودند، اما امروز هر کس هر نقدی که دارد را بیان می‌کند.

وی به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف پس از انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: انقلاب فرصتی را به وجود آورد که استعدادهای مردم بروز کند و همین امر سبب پیشرفت‌های فوق العاده کشور در عرصه‌های مختلف شده به گونه‌ای که وضعیت امروز کشور ما در حوزه‌های مختلف علمی، دفاعی، بهداشتی، فناوری‌های نوین و … قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

نقدی ادامه داد: برخی می‌گویند در این سال‌ها همه دنیا پیشرفت کرده و نباید شرایط امروز را با قبل از انقلاب مقایسه کنیم که در پاسخ به آنها باید گفت اگر رشد پیشرفت ما با دیگر کشورها یکسان بود نباید رتبه ما در شاخص‌های مختلف تغییر می‌کرد در حالی که به لحاظ شاخص‌ها بسیار بهتر شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر امروز شاهد مشکلاتی در جامعه هستیم ربطی به اصل انقلاب ندارد، گفت: در اصول و اهداف انقلاب هیچ خدشه‌ای وارد نیست.

وی با بیان اینکه در نظام ما مردم سالاری دینی حاکم است و نظام اداره کشور را به خود مردم سپرده، گفت: رهبر معظم انقلاب حتی در جایی که رأی مردم با رأی ایشان متفاوت بوده، از رأی مردم حمایت کرده اند. اگر امروز مشکلاتی در جامعه وجود دارد، اگر امروز شاهد گرانی هستیم و یا فلان مدیر دزدی کرده، به ما بر می‌گردد که آنها را انتخاب کرده ایم.

وی افزود: در انتخابات مجلس تهران دو لیست وجود داشت که در یک لیست ۱۰ نفر از اقتصاددانان برجسته با این شعار که مشکل اصلی اقتصاد است دیده می‌شدند و در لیست دیگر که شعارشان این بود که مشکل مردم نرفتن خانم‌ها به ورزشگاه‌ها و یا کم بودن تعداد کنسرت‌ها است حتی یک اقتصاددان وجود نداشت و در نهایت این لیست رأی آورد. آنگاه می‌گوئیم چرا مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود و چرا فکری برای حل مشکلات اقتصادی نمی‌کنند.

نقدی ادامه داد: در شورای شهر تهران نیز شورایی داشتیم که از صبح تا شب می‌دویدند و هر روز شاهد افتتاح یک بزرگراه، خیابان، پارک و … در تهران بودیم، اما با رأی خود شورایی را روی کار آوردیم که در مدت یک سال و نیم سه شهردار را تغییر داده‌اند و قادر نیستند کارهایی که به مرز ۹۷ درصد پیشرفت رسیده بود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب سال‌ها پیش گفتند که به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستند و تحریم‌ها برداشته نخواهد شد، گفت: با این وجود خودمان نمایندگان و دولتی را انتخاب کردیم که مذاکرات را از اکسیژن واجب‌تر می‌دانست و تجربه کردیم که مذاکرات مشکلات ما را حل نخواهد کرد.

معاون سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه مشکل اصلی امروز کشور مشکلات اقتصادی است، گفت: مشکلات اقتصادی در قیاس با دیگر مشکلات نظیر مبارزه با شاه، جنگ تحمیلی و بازسازی کشور که از ابتدای انقلاب داشتیم و با دست خالی توانستیم بر آنها غلبه کنیم، ساده‌ترین مشکل است.

وی انرژی، مواد اولیه، نیروی انسانی، علم و ثروت را مؤلفه‌های مورد نیاز برای داشتن اقتصاد مولد دانست و گفت: تمام مؤلفه‌های مورد نیاز برای داشتن یک اقتصاد قدرتمند را در داخل کشور داریم و تنها نیاز است رویکردمان را تغییر بدهیم و نگاهمان به خودمان باشد.

نقدی در پایان گفت: اینکه فکر کنیم رشد اقتصادی در وابستگی به خارج است کاملاً اشتباه است. اینها سرابی است که ما را به جایی نمی‌رساند. باید اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم و نگاهمان به خودمان باشد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 10576
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا