دولت در اجرای قانون افزایش حقوق ها تعلل نکند

جهان صنعت نیوز|  امیر خجسته عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اختلاف نظر دولت و مجلس در اجرای قانون افزایش حقوق کارکنان در سال ۹۸، گفت:دولت هر طور که بخواهد مصوبه مجلس را اجرایی می کند این در حالی است که مصوبه افزایش حقوق ها برای فرد، گروه یا جناح سیاسی خاص نیست، بلکه از سوی مجلس به قانون تبدیل شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس دهم شورای اسلامی دولت در اجرای قانون افزایش حقوق ها تعلل و به نوعی لجبازی کرده است، گفت: در قانون به صراحت گفته شده است که به حقوق همه کارکنان دولت  مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به همراه ضریب ۱۰ درصد اضافه شود، اگر دولت در مسیر اجرای این قانون مشکلی دارد با کمیسیون برنامه و بودجه و مجلس در میان بگذارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: سه ماه از سال گذشته است و هنوز تکلیف روش افزایش حقوق ها معلوم نیست، این روش کشور داری نیست چرا که حقوق بگیران به نوعی سرگردان شده اند.

وی باید مردم را از سردرگمی خارج کرد، اظهار داشت:شاهد هستیم که دولت برخی از مصوبات مجلس را اجرا نمی کند و این بی حرمتی  است، قانون شکنی بالاتر از این نیست که سه ماه از سال بگذرد و دولت تن به اجرای قانون نداشته باشد، در واقع با این کار قانون شکنی رواج داده می شود.

خجسته در ادامه بیان داشت: باید با عقلانیت مسائل را طرح و اگر مشکلی وجود دارد موضوع را از مسیر قانونی رفع کرد، با عدم اجرای قانون روح و روان مردم بهم ریخته است.

این نماینده مجلس گفت: از هیات رئیسه مجلس انتظار می رود در مقابل عدم اجرای قانون عکس العمل نشان دهند و از ابزار سوال و استیضاح استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: لجاجت رفتار مناسبی نیست، دولت و مجلس باید با هم مسائل را پیش ببرند، مجلس اگر قدرتمند عمل کند دولت حتما به مصوبات و قوانین عمل می کند.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 27159
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا