دست برتر تیم فوتبال ایران در جام ملت‌ها

جهان صنعت نیوز| روزنامه فرامنطقه ای العرب روز یکشنبه در گزارشی درباره پیروزی تیم ملی ایران بر چین و راهیابی آن به نیمه نهایی جام ملت های آسیا در گزارشی آورده است: تیم ایران با مربیگری «کارلوس کی روش» با قدرت، جواز حضور در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا را دریافت کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: سطح تیم ملی ایران همواره در حال رشد است و این تیم در هر یک از مسابقات خود نشان داد که شایسته قهرمانی است.

تیم ملی ایران با برتری ۳ بر صفر مقابل چین کار بزرگی انجام داد و گام جدید و بزرگی برای رسیدن به سکوی قهرمانی آسیا برداشت. اگر تیم ایران بتواند با شکست طلسم ۴۳ به قهرمانی جام ملت های آسیا برسد این موضوع کی روش را در تاریخ فوتبال ایران به یک اسطوره تبدیل خواهد کرد و این موفقیت در کارنامه مربیگری او بسیار مهم و درخشان خواهد.

العرب در ادامه آورده است: شاگردان کی روش با حذف تیم ملی چین روز دوشنبه (فردا) برای راهیابی به فینال به مصاف تیم ملی ژاپن خواهند رفت. کی روش گفته است هدف اساسی و رویای ما آن است که در میانه تیم های آسیایی قرار بگیریم. پیش از آغاز بازی ها او به دلیل آنکه اهداف میانه ای را برای تیم ایران ترسیم کرده بود همواره مورد انتقاد قرار گرفته است.

در شرایطی که کی روش و شاگردانش اکنون در آستانه راهیابی به فینال و کسب عنوان قهرمانی هستند او باز هم هشدار داده است که کت قهرمانی برای ما گشاد است. او با چنین اظهاراتی تلاش می کند از شدت فشارها از شاگردان خود بکاهد.

این روزنامه چاپ لندن می نویسد: هر شخص میانه رویی که چالش های دیگر تیم ها را دنبال کند به این موضوع پی خواهد برد که تیم ژاپن در رقابت با ایران با دشواری هایی روبرو خواهد شد. زیرا تیم ملی ژاپن در برابر رقبای کم تجربه خود فقط موفق شده است بازی را با نتیجه یک گل به پایان رساند.

از اینرو، می توان گفت تیم ملی فوتبال ایران که تاکنون در این دوره از بازی ها ۱۲ گل به ثمر رسانده و هیچ گلی را دریافت نکرده است شایسته پیروزی بر تیم ملی ژاپن و رسیدن به فینال است. تیم ملی ایران که در رده بندی فیفا در رتبه نخست تیم های آسیایی قرار دارد، در مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره جام ملت ها، ساعت ۱۷:۳۰ فردا (دوشنبه) به مصاف ژاپن می رود.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 10470
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا