با تصمیمات جدید ترامپ دلار عقب‌نشینی کرد

جهان صنعت نیوز| پس از آن که دونالد ترامپ دستور داد تعرفه واردات محصولات چینی افزایش یابد، ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یافت.اولیور پورش، استراتژیست بازار در مؤسسه “برودرمان” گفت: هر چند در کوتاه مدت طرف چینی نیاز بیشتری به توافق دارد اما با در نظر گرفتن افق بلند مدت، این آمریکاست که باید به توافق خوبی با چینی‌ها برسد. به نظر می‌رسد حرکت اخیر آمریکا بیش از آن که یک تغییر در استراتژی باشد، یک ژست سیاسی برای وادار کردن چینی‌ها به قبول خواسته‌های آمریکاست.


به دنبال انتشار این خبر، ارزش دلار در آخرین روز از معاملات هفتگی در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یافت؛ به گونه‌ای که شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با عقب نشینی ۰.۰۷ درصدی مواجه شد. هر یورو با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱.۱۲۳۴ دلار رسید. پوند به عنوان دیگر ارز مهم اروپایی نیز در برابر دلار تا ۱.۲۹۹۶ دلار رسید.

بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه داری آمریکا به ۲.۴۷۰۷ درصد کاهش یافت تا نگرانی‌ها از نزدیک شدن بازدهی اوراق کوتاه مدت و بلند مدت به یکدیگر تشدید شود. در ماه‌های اخیر این اتفاق باعث نگرانی از وقوع رکود در اقتصاد و ریزش شاخص‌های بورسی شده بود.

از طرف دیگر نفت برنت با ۲۳ سنت افزایش به ازای ۷۰.۶۲ دلار در هر بشکه و نفت “وست تگزاس اینتر مدیت” با چهار سنت افزایش به ازای ۶۱.۶۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

ریزش دلار در افزایش قیمت طلا نیز مؤثر بود؛ به گونه‌ای که هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۲۸۷.۴۰ دلار رسید.یوان چین تنها ارز مهمی بود که در برابر دلار کاهشی بود؛ به گونه‌ای که هر دلار به ۶.۸۲۴۳ یوان افزایش یافت.

 

پیشنهاد ویژه
شناسه : 17760
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا