ذوالقدر: فوتبال ایران هنوز گرفتار سوء مدیریت‌های ساختاری

جهان صنعت نیوز|  سیده فاطمه ذوالقدر ‌ با اشاره به حواشی بازی شب گذشته پرسپولیس و داماش گیلان گفت: در آخرین نشستی که با وزیر و معاونان وزارت ورزش در کمیسیون فرهنگی داشتیم آقایان وعده به اجرا درآمدن تدابیر جدید امنیتی در فصل جدید را دادند و البته در ورزشگاه آزادی تهران اقداماتی را شاهد بودیم اما دیدار پرسپولیس و داماش در اهواز در شب گذشته نشان داد عرصه فوتبال کشور همچنان گرفتار سوء مدیریت‌ها و بی‌برنامگی‌های ساختاری است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: متاسفانه شب گذشته شاهد یک آبروریزی برای فوتبال کشورمان بودیم که دلیل اصلی آن ضعف مدیریت است و مشکل امروز نیست و بارها شاهد مشکل ورود به ورزشگاه‌ها بوده ایم که مردم با وجود خریداری کردن بلیت باز پشت درها مانده‌اند یا اینکه جایگاهی که باید به هواداران تیم مهمان اختصاص داده شود توسط تیم میزبان اشغال می شود. این اتفاق علاوه بر هواداران عزیز تیم داماش و پرسپولیس، توهینی به تمام هواداران فوتبال و مردم عزیز کشورمان بود که منتظر تماشای بازی فینال جام حذفی بودند.

وی خواستار پاسخگویی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و مدیریت ورزشگاه اهواز شد و افزود: همانطور که در ورزشگاه آزادی در تهران پس از برگزاری فینال جام باشگاه های آسیا شاهد پیشرفت های خوبی در این زمینه بودیم، باید در سایر بازی‌ها و دیگر شهرها نیز امکانات و پیش‌بینی‌های لازم، تدبیر شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تخریب اموال ورزشگاه، فحاشی، بی‌نظمی در نشستن هواداران تیم داماش، زد و خورد و دعوای هواداران ریشه در ضعف مدیریتی عوامل برگزار کننده بازی شب گذشته دارد.

وی افزود: حوادث و حواشی شب گذشته بسیار بد و تاسف‌بار بود و موجب جریحه‌دار شدن احساسات هوادارانی شد که هزاران کیلومتر را برای دیدن این بازی پیموده بودند علاوه بر آن تماشاگران تلویزیون نیز شاهد گفتارها و رفتارهای توهین‌آمیز بودند و این برای مردم با تمدن و فرهنگ طولانی ایران بسیار دردآور بود.

ذوالقدر خواستار بررسی ریشه‌ها و دلایل حواشی این دیدار شد و افزود: باید ابعاد و دلایل ایجاد این حواشی با وسواس و دقت بررسی شود و این طور نباشد که با برکناری یکی دو نفر از عوامل برگزاری مسابقه، صورت مسئله که ضعف برنامه‌ای وزارت ورزش و بی‌کفایتی مدیریتی بود، تحت‌الشعاع قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس خواستار به اجرا درآمدن استانداردهای بین‌المللی در ورزشگاه‌های کشورمان شد و افزود: نصب دوربین‌های مدار بسته در ورزشگاه‌ها، صدور کارت هواداری و فروش بلیت براساس صندلی ورزشگاه‌ها حداقل استانداردهایی است که سالهاست در باشگاه‌های دیگر کشورهای جهان به اجرا درآمده است. لازم است استانداردها  و امکانات مشابهی در کلیه ورزشگاه‌های کشورمان به کار گرفته شود، همان امکانات و استانداردهایی که کم و بیش در ورزشگاه آزادی تهران به خدمت گرفته شده است.

ورزشی
شناسه : 23882
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا