مونسان خبر داد:

۱۱.۸ میلیارد دلار درآمد گردشگری ایران در سال ۹۷

جهان صنعت نیوز| رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بنا بر گزارش بانک مرکزی در سال گذشته ۱۱.۸ میلیارد درآمد ارزی از طریق گردشگری برای کشور ایجاد شده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایسنا، علی‌اصغر مونسان در مراسم افتتاحیه باغ لاله‌های گچسر که امروز شنبه ۱۴ اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: البرز ظرفیت‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است که باغ لاله‌های گچسر تنها یکی از آنها است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: باغ لاله‌های گچسر هر ساله تعداد زیادی گردشگر را از تهران و سایر استان‌ها به خود جذب می‌کند و باعث اشتغالزایی برای عده زیادی شده است.

وی با اشاره به اینکه امیدوار هستیم روند رو به رشد صنعت گردشگری البرز ادامه یابد بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید به دنبال ارتقای زیرساخت‌های گردشگری استان باشیم.

مونسان با تاکید بر ضرورت احداث هتل و مراکز اقامتی در محورکرج – چالوس اظهار کرد: بدون شک ایجاد مراکز اقامتی در این مسیر منجر به توسعه صنعت گردشگری استان می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جایگاه گردشگری در دنیای امروز ادامه داد: گردشگری به عنوان یک صنعت در دنیا شناخته شده و در حال تبدیل شدن به سومین اقتصاد دنیاست و سرعت رشد بالایی دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: رونق گردشگری در کنار اشتغالزایی و درآمدزایی باعث افزایش نشاط اجتماعی در جامعه می‌شود.

او با بیان اینکه تحریم‌ها تاثیر چندانی بر صنعت گردشگری ندارد، تاکید کرد: تحریم کمترین آسیب را به صنعت گردشگری می‌زند به همین دلیل بخشی است که می‌تواند به اقتصاد کشور بسیار کمک کند.

وی بیان: باید به گردشگری اهمیت بیشتری داده شود و در این راستا رئیس جمهور توجه خوبی به هر سه بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درباره اعتبارات مرمت کاخ مروارید مهرشهر کرج بیان کرد: متاسفانه مالکیت این کاخ در اختیار ما نیست.

وی گفت: اواخر سال ۹۶ از این مجموعه داشتم و متاسفانه باید بگویم آسیب‌های جدی به این بنا وارد شده و سقف آن از بین رفته است.

معاون رئیس‌جمهور افزود: بعد از این بازدید به اداره کل میراث فرهنگی البرز دستور داده شد که حداقل اقدامات برای حفاظت از این اثر انجام شود.

این مسئول بیان کرد: خوشبختانه اقداماتی برای مرمت این مجموعه انجام شده و امید است با همکاری مالک این مجموعه بتوانیم کار مرمت آن را دنبال کنیم.

مونسان با بیان اینکه کاخ مروارید مهرشهر یکی از جاذبه‌های گردشگری البرز می‌تواند باشد، گفت: امید است کار مرمت آن به سرعت انجام شود و مجدد در حوزه گردشگری از آن استفاده شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در مورد آخرین اقدامات برای مرمت خانه دکتر مصدق نیز اظهار کرد: اجازه مرمت این خانه داده شده و مجوزهای لازم در این خصوص صادر شده است.

وی  با اشاره به میزان آسیب‌های وارده به آثار تاریخی استان‌ها بعد از سیل‌های اخیر در ایام نوروز گفت: همکاران ما اقدامات لازم را انجام دادند که کمترین آسیب به این آثار وارد شود.

مونسان بیان کرد: در خرم آباد قلعه فلک الافلاک بر روی تپه‌ای قرار گرفته است که بخشی از این تپه فرو ریزش پیدا کرد که می‌توانست به قلعه آسیب‌های کلی وارد کند اما همکاران ما زیر آن بارندگی‌های شدید در آن روزها کل محوطه قلعه و تپه را پوشش داده و کاور کردند.

وی تاکید کرد: جلوی نفوذ بارش به تپه محل قرارگیری قلعه فلک الافلاک گرفته و فرو ریزش تپه مهار شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: پل‌های تاریخی استان لرستان نیز به نسبت پل‌های به روز که دچار آسیب شده‌اند کمتر آسیب‌ها را داشتند.

به گفته او، از پل تاریخی پل دختر نیز چون عرشه‌ای نداشته و تنها پایه‌ها باقی مانده بود، به همین دلیل در جریان سیل استان لرستان فقط یکی از پایه‌های پل چرخش پیدا کرد و آسیب جدی ندید.

وی افزود: در مجموع در جریان سیل نوروز در استان لرستان بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای ترمیم خسارت‌ها از سازمان میراث فرهنگی درخواست شد و در کل بیشترین خسارت سیل اخیر در استان لرستان بوده است.

مونسان یادآور شد: پل‌های تاریخی در قیاس با پل‌های به روز کشور مقاومت خوبی داشته‌اند و با اینکه پل جدید در خرم آباد آسیب شدیدی پیدا کرد پل دختر آسیب جدی نداشت.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 16773
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا