معافیت تورهای ورودی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

جهان صنعت نیوز| با موافقت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری با پیشنهاد علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تورهای ورودی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف می‌شوند.


به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،معاون اول رئیس‌جمهوری در نامه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مورد درخواست معافیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در زمینه تورهای ورودی به کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پی‌نوشت کرد: آمدن گردشگر به کشور از مهم‌ترین مصادیق ارزآوری (صادرات خدمات) است. لطفا راهکاری پیدا کنید که از امتیازات برخوردار و در این شرایط که دیگر مبادی صادرات کالا با مشکل روبه‌رو شده است، این مسیر باز و شکوفا شود.

سید جواد موسوی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری هم در نامه‌ای به ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان کشور و حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران نوشت: موضوع معافیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال در زمینه تورهای ورودی به کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، یکی از دغدغه‌های فعالان حوزه بوده است. در همین چارچوب سازمان میراث‌فرهنگی برای حمایت از دفاتر فعال در این حوزه نسبت به پیگیری این مهم اقدام کرده و با انعکاس آن به معاونت حقوقی ریاست جمهوری، انجام پیگیری‌های مستمر و ارائه نتایج آن به معاون‌اول رئیس‌جمهوری، اهتمام کرده که خوشبختانه تلاش‌های صورت‌گرفته منتج به نتیجه شده و طی ابلاغیه تاریخ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال ۹۸ دستور مساعد از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری صادر شده است. بنابراین ضمن همراهی و هماهنگی با این سازمان در اسرع وقت پیگیری‌های لازم برای تسریع در تحقق این مهم از طریق مرجع ذی‌ربط به عمل آید.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 21555
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا