مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری:

توسعه گردشگری منطقه شمال غرب کشور با همکاری جایکا

جهان صنعت نیوز| مدیر‌کل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری گفت: توسعه گردشگری استان‌های شمال‌غرب کشور با مشارکت آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در قالب همکاری های مشترک فنی، انجام می‌شود.


به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری علیرضا رحیمی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی توسعه گردشگری گفت: پیرو هماهنگی‌های بعمل آمده به منظور بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود بین‌المللی، برنامه مدیریت و توسعه گردشگری استان‌های شمال‌غرب کشور پیشنهاد و برنامه‌ریزی برای آغاز مراحل اجرایی آن انجام شده است.

او افزود: پروژه مذکور که در همکاری مشترک میان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جایکا اجرا خواهد شد، بر سه رکن تدوین برنامه توسعه گردشگری منطقه شمال غرب کشور، برنامه مدیریت مقصد و استراتژی بازاریابی با رویکرد توجه به ظرفیت‌های تاریخی فرهنگی این منطقه با تاکید بر جاده ابریشم خواهد بود.

به گفته رحیمی این پروژه استان‌های اردبیل، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، زنجان و قزوین را در برمی‌گیرد و مطالعات امکان‌سنجی در فاز نخست از سوی تیم مشاوران جایکا در این منطقه انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری بیان کرد: مشاوران جایکا در بازه زمانی۱۶ اردیبهشت لغایت ۷ تیر سال جاری، به منظور انجام مطالعات خود در ایران حضور خواهند داشت.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 17156
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا