شکایت ایران به سازمان‌های بین‌المللی در صورت تحریم اینستکس

جهان صنعت نیوز| عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: در صورتی که آمریکا نسبت به تحریم اینستکس اقدام کند، به سازمان‌های بین‌المللی شکایت خواهیم کرد.

علاءالدین بروجردی در واکنش به گزارش بلومبرگ مبنی بر تلاش آمریکا برای تحریم نهاد مالی متناظر ایرانی اینستکس، گفت: آمریکا علی‌رغم تمام شعارهایی که سر می‌دهد در نهایت هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، ما در طول چهل سال گذشته مورد تحریم‌های مختلف آمریکا واقع شدیم لذا این نوع اظهارات جدید نیست.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در هیچ عرصه‌ای درمانده نشده و همیشه با مقاومت و تلاش توانستیم نیازهای خود را تامین کنیم.

وی ضمن محکومیت شدید اقدامات آمریکا، افزود: تحریم‌ها خلاف تعهدات بین‌المللی انجام شده است، اینستکس هم بعد از بدعهدی آمریکایی‌ها و در راستای جبران اقدامات خلاف آنها، قرار است توسط اروپایی‌ها راه اندازی شود.

بروجردی یادآور شد: اروپایی‌ها علی‌رغم وعده‌های مختلف و پس از گذشت یک سال هنوز این کانال را راه اندازی نکردند لذا در صورت تحریم این کانال مالی ضمن شکایت به سازمان‌های بین‌المللی، ناتوانی اروپایی‌ها برای همه کشورها روشن می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کانال مالی اروپا قرار است که تبادل غذا و دارو را پوشش دهد، بر اساس قوانین بین‌المللی این دو حوزه خارج از هر نوع تحریمی است بنابراین آمریکایی‌ها با تحریم اینستکس اشتباه بزرگی را مرتکب خواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: جمهوری اسلامی البته با تلاش و پشتکار توانسته در بسیاری از حوزه‌ها مانند دارو به خودکفایی برسد، بنابراین نگرانی در این خصوص وجود ندارد اما به لحاظ قانونی آمریکا حق چنین اقدامی را ندارد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در صفحه توئیترش با اشاره به گزارش بلومبرگ درباره تلاش آمریکا برای تحریم اینستکس نوشت: «بنا به گزارش خبرنگار بلومبرگ، آمریکا در حال بررسی تحریم نهاد مالی متناظر ایرانی اینستکس است. با این تحریم، اینستکس عملا نابود شده و دیپلماسی اروپا به شکست کامل می‌رسد. امید که حالا همه متوجه شوند که بزرگترین تهدید علیه برجام و امنیت منطقه سیاست تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران است.»

سیاسی
شناسه : 26715
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا