صوفی: جوانان اصلاح‌طلب به تنهایی دستاوردهای دولت را به مردم اطلاع‌رسانی کردند

جهان صنعت نیوز| علی فراهانی: علی صوفی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره میزان آرای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ و همچنین رضایت عمومی از اقدامات دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: شخص رئیس‌جمهوری یکی از کاندیداهای اصلی و مهم انتخابات ریاست جمهوری سال آینده به حساب میآید. بنابراین در همه عرصه‌های سیاسی، دور دوم انتخابات از حساسیتهای مهم و بسزایی برخوردار است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه به اقدامات دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: آقای روحانی کشور بحرانزدهای را در سال ۹۲ تحویل گرفت. از نظر سیاسی کشورمان در دولت قبلی به بن‌بست کامل رسیده بود و ۶ قطعنامه خطرناک از شورای امنیت علیه ایران به تصویب رسیده بود. علاوه بر این، از نظر اقتصادی نیز کشور با بحرانهای بسیاری مواجه شده بود و تحریمهای بیسابقه و فلجکننده‌ای علیه ایران اعمال میشد.

وی ادامه داد: حتی ایالات متحده آمریکا از تنبیه همپیمانان خود برای دور زدن تحریمها به نفع ایران هم ابایی نداشت؛ به این معنا که اگر کشوری یا دولتی تحریمها را نقض یا تماسی با ایران داشت، ایالات متحده آمریکا، کشور یا دولت ناقض تحریم را تنبیه میکرد ولو اینکه آن کشور جزو همپیمانان آمریکا بود.

وزیر کار دولت سیدمحمد خاتمی، تأکید کرد: آقای روحانی دولت را با خزانه‌ای خالی تحویل گرفت و از همه مهمتر فساد در کل کشور گسترده شده بود. در آن زمان اقتصاد و سیاست کشور در اوضاع نابسامان و بسیار آشفتهای قرار داشت و آقای روحانی با آن شرایط کشور را تحویل گرفت.

صوفی در این باره اضافه کرد: با رئیس‌جمهور شدن آقای روحانی تا حدود بسیاری، اوضاع پرآشوب ایران در منطقه و جامعه جهانی بهبود یافت.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در ادامه ضمن انتقاد از رویکرد صداوسیما و ائمه جمعه کشور نسبت به اقدامات دولت یازدهم، افزود: متأسفانه از همان ابتدا یعنی زمانی که دولت تدبیر و امید رسماً آغاز به کار کرد؛ رسانه ملی و برخی ائمه جمعه کشور اقدامات دولت را اطلاع‌رسانی نمی‌‏کردند و دائماً دستاوردهای روحانی و تیم وی را برای مردم کوچک، سیاه و نه حتی خاکستری تعریف و تشریح می‏‌کردند. این روند همچنان در این تریبون‌ها ادامه دارد.

وی اذعان کرد: من قبول دارم که تیم رسانهای دولت دچار ضعف و کم و کاستیهایی است، اما همه میدانیم که در این سه سال تنها و تنها فضای مجازی و جوانان اصلاح‌طلب و حامی دولت دستاوردهای دولت یازدهم را به مردم اطلاع ‏دادند و آقای روحانی از رسانه ملی محروم بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه «اقدامات رسانه ملی علیه دولت نتیجه عکس خواهد داشت»، یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و همچنین انتخابات مجلس دهم همین ارگانها و برخی افراد با نفوذ و دارای قدرت علیه دولت و آقای روحانی؛ رویکرد منفی داشتند و الفاظ سیاهی در این زمینه به کار میبردند، اما مشاهده کردیم که تمام اقدامات و سرمایهگذاری که علیه ما انجام داده بودند به ضرر خودشان تمام شد. به عبارتی آنها آتشی را علیه دولت ایجاد کردند، اما دودش در چشم خودشان رفت.

وی ادامه داد:‌ البته این موارد را تهدید و خطر نمی‏‌دانم. مردم ایران تهدیدات و خطرها را با آمدن در پای صندوقهای رأی و انتخاب اشخاص رفع میکنند. همانطوری که در انتخابات ۹۲ و ۹۴ با مشارکت خود اجازه ندادند روند‌ دولت دهم و مجلس نهم ادامه پیدا کنند.

صوفی افزود: در انتخابات سال ۹۲، آقای روحانی کاندیدای مطرحی نبود، اما با حمایت جریان اصلاحات و از همه مهمتر مردم ایران؛ توانست پیروز انتخابات شود. یا کاندیداهای لیست امید چهرههای شاخص و مطرحی نبودند و مردم آنها را نمیشناختند، اما به دلیل اینکه مردم از مجلس نهم خیری ندیده بودند به لیست امید رأی دادند.

وزیر کار دولت اصلاحات، با بیان اینکه «در حال حاضر مردم ایران احساس خطر نکردهاند»، گفت: ای کاش مانند گذشته خطری وجود داشت تا مردم احساس خطر کنند چون در جریان مقابل کاندیدای مطرح و شاخصی برای کاندیداتوری در انتخابات سال آینده وجود ندارد. اگر کاندیدایی در جناح مقابل برای رقابت با آقای روحانی وجود داشت؛ مردم احساس خطر می‌‏کردند و همان رفتاری که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و مجلس دهم از خود نشان داده بودند را تکرار می‏‌کردند.

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه «مشارکت مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کمتر از دور اول است»، یادآور شد: معمولاً دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرد اگر چه برای سید محمد خاتمی عکس این قضیه رخ داد. البته انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراهای اسلامی همزمان شده است. بنابراین می‌توان امیدوار بود که مردم مشارکت خوبی از خود نشان دهند.

گفت‌وگو از علی فراهانی

عمومی
شناسه : 10780
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا