جدی‌تر شدن تشکل بدون مجوز یاران احمدی‌نژاد برای تصاحب پاستور

جهان صنعت نیوز| علی فراهانی: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بسیاری از وزرا و افراد نزدیک به دولت محمود احمدی‌نژاد جلساتی را برای تشکیل یک جریان سیاسی ترتیب دادند. بعد از جلسات پی در پی و با گذشت یک و سال نیم این اشخاص در ۲۵ خرداد ۹۴ جبهه‌‌ای به نام جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی با نام اختصاری یکتا تشکیل دادند.

وزارت کشور پیش از این بارها بر بدون مجوز بودن این جبهه و در نتیجه غیرقانونی بودن هرگونه فعالیت سیاسی و انتخاباتی آن، تأکید کرده بود. خردادماه سال گذشته عبدالرضا رحمانی وزیر کشور با تأکید بر غیرقانونی بودن فعالیت جبهه‌ها و تشکل‌های بدون مجوز، در پاسخ به خبرنگار آنا گفت که جبهه موسوم به «یکتا» مجوز ندارد و هنوز درخواست مجوز هم ارائه نداده است. حال علی‌رغم ادعای پیشین اعضای یکتا که «فعالیت این جبهه انتخاباتی نخواهد بود»، خبرهایی به گوش می‌رسد که حکایت از قدم گذاشتن احمدی‌نژادی‌های سابق در راه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای سال آینده دارد.

مشی و شعار این جبهه به اذعان اعضای آن، اهداف و برنامه‌های احمدی‌نژاد بدون انحراف است به این معنا که شعارهای سال ۸۴ تا سال ۸۸ وی را قبول دارند. اعضای این جبهه که برخی وزرا و دولتمردان دولت‌های نهم و دهم را تشکیل می‌دهند از مردمی بودن، اجرای آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب سخن می‌گویند.

در چنین شرایطی، «یکتا» این روزها می‌رود تا خود را برای انتخابات ۹۶ گرم کند.

امروز سخنگو و رئیس کمیته رسانه جبهه یکتا مشخص شد. فارس نوشت که سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با آرای اکثریت شورای مرکزی به عنوان سخنگو و رئیس کمیته رسانه جبهه یکتا انتخاب شد و مواضع ده‌گانه این جبهه برای انتخابات به‌زودی اعلام می‌شود. ضمن اینکه کماکان حمیدرضا بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم و نماینده مجلس دهم دبیرکلی این جبهه را برعهده دارد.

زریبافان: جبهه یکتا، انتخابات ریاست جمهوری را در دستور کار قرار داده است

در همین حال امروز یکی از اعضای این جبهه نیز اعلام کرد که جبهه یکتا برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برنامه دارد. مسعود زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت احمدی‌نژاد به ایسنا گفت که « جلسات متعددی را درباره انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ برگزار کرده‌ایم و همچنان مشغول بحث و تبادل نظر در این زمینه هستیم.»

این چهره سیاسی اصولگرا با اشاره به طرح موضوع وحدت اصولگرایان در جلسات شورای مرکزی جبهه یکتا، می‎افزاید: این موضوع نیز در نشست‌های ما مورد بررسی قرار گرفته است و در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای آن هستیم. محورهای انتخاباتی جبهه یکتا برای سال آتی به‌زودی اعلام خواهد اما هنوز در این خصوص به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

اظهارات یکتایی‌ها که از جلسات انتخاباتی متعدد آنان تا به امروز خبر دارد، در حالی است که آنها هنوز با معضل مجوز مواجه هستند.

کنعانی مقدم: جبهه یکتا یکی از اعضای شورای هماهنگی اصولگرایان است

حسین کنعانی‌مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران در گفت‎وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ادعای جبهه یکتا برای فعالیت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶، اظهار کرد: تا آنجایی که من اطلاع دارم این جبهه هنوز مجوزی را برای فعالیت سیاسی دریافت نکرده است و از نظر قانون هر حزبی که دارای مجوز باشد می‌تواند با دیگر احزاب و گروه‌های سیاسی رقابت یا اتئلاف داشته باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه می ‏افزاید: اعضای جبهه یکتا شعارهای احمدی‌نژاد را بدون جریان انحرافی، قبول دارند و معتقدند بعد از سال ۸۸ شعارهای وی با جریان انحرافی در هم آمیخته شده است. به عقیده من، مهم این است که شعار همراه با شعور باشد تا ارزشمند شود.

وی در پایان می‌گوید: فکر می‎کنم جبهه یکتا یکی از اعضای شورای هماهنگی اصولگرایان هم شده باشد.

گزارش از علی فراهانی

عمومی
شناسه : 10855
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا