پیش بینی کاهش ۲۰درصدی قیمت گوشی موبایل

جهان صنعت نیوزشادی کابیانی – پس  از بالارفتن نرخ ارز، قیمت موبایل هم همانند دیگر کالاها  افزایش یافت. وزارت صمت برای تسهیل در تامین منابع ارزی موردنیاز واردکنندگان گوشی تلفن همراه در مذاکره با هیات دولت و رئیس‌کل بانک مرکزی مجوز ثبت سفارش و ورود ۳ میلیون گوشی به بازار موبایل  را داد و  پس از آن روند کاهش قیمت موبایل شروع شد.

حالا شنیده می شود که ۳ میلیون گوشی همراه با همراهی گمرک و وزارت ارتباطات در حال تزریق به بازار  است و پیش‌بینی می‌شود قیمت موبایل در روزهای آینده بیش از ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

چرا که به زعم بسیاری ار کارشناسان بازار موبایل یکی از دلایل گرانی موبایل علاوه بر افزایش نرخ ارز طی یک سال گذشته کمبود تعداد گوشی همراه در بازار بود که اکنون با فراهم شدن امکان واردات گوشی های همراه به صورت تجاری این کمبود رفع شده است.

کارگروه تنظیم بازار گوشی موبایل در نخستین مصوبه خود به ستاد مبارزه با قاچاق کالا ماموریت داد با همکاری سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، دادستانی و تعزیرات حکومتی نسبت به تعیین تکلیف رفع توقیف و قیمت‌گذاری گوشی‌های موجود در انبارها و دریافت مابه‌التفاوت نرخ ارز اقدام و نسبت به توزیع آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

مصوبه ای برای رفع کمبود کالا 

همچنین در مصوبه‌ای دیگر برای تسهیل و توسعه واردات تلفن همراه و در راستای رفع کمبود بازار و کاهش قیمت مقرر شد با توجه به مسائلی که واردکنندگان قبلی داشتند از ظرفیت‌های واردکنندگان جدید از طریق فراخوان وزارت صمت برای تامین گوشی‌های مورد نیاز بازار استفاده و فرایند واردات برای تنظیم بازار داخلی تسهیل شود.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است ظرفیت خوبی در کشور برای توسعه تولید صنایع و تجهیزات مخابراتی  IT و ITCوجود دارد و با اتخاذ برنامه‌های حمایتی می‌توان شاهد پیشرفت‌های مناسبی در توسعه این صنعت در کشور بود.

او معتقد است اقدامات و هماهنگی‌های خوبی برای تولید مشترک و تنظیم بازار داخلی صورت خواهد گرفت که این موضوع در افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان این حوزه‌ها بسیار موثر خواهد بود.

حمایت همه‌جانبه از تولیدات داخلی باکیفیت گوشی تلفن همراه از جمله سیاست های وزارت صمت است.

دفتر صنایع الکترونیک وزارت صنعت با همکاری معاونت فناوری وزارت ارتباطات طرح ویژه‌ای برای حمایت از شرکت‌های تولیدکننده گوشی تلفن همراه دارد تا شرکت‌های داخلی با ارتقای کیفیت محصولات خود بتوانند بخشی از نیاز بازار را تامین کنند.

روزنامه نگار

دانش و فناوری
شناسه : 27815
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا