پارازیت ها مضرتر از امواج رادیویی

جهان صنعت نیوز – سازمان رگولاتوری اعلام کرده است در صورتی که درباره میزان تشعشعات رادیویی منطقه‌ خود نگران هستید، می‌توانید از طریق رگولاتوری آن را اندازه‌گیری کرده و اگر با تشعشعاتی بیش از حد استاندارد مواجه شدید، این موضوع را در سامانه ثبت شکایت اعلام کنید. این سازمان اما سخنی از نگرانی ها درباره پارازیت ها به میان نیاورده است.

کارشناسان بر این باور هستند که وزیر جوان ارتباطات تنها در مواردی که جنبه تبلیغاتی و جلب نظر مثبت مردم داشته باشد اقداماتی انجام می دهد، اما در مواردی مانند پارازیت ها همواره اظهار می کند که در حوزه اختیارات وی نیست.

سینا تقوی، کاشناس فناوری اطلاعات در گفت و گو با «جهان صنعت» اظهار کرد: متاسفانه در کشورمان پارازیت ها بسیار شایع بوده و هر روز نیز رو به افزایش است. پارازیت ها بسیار قویتر از امواج رادیویی بوده و ضررهای بسیار بیشتری دارند. در واقع پارازیت ها نسبت به دیگر امواج بسیار مضرتر هستند.

هشدار تنظیم مقررات به شرکت ها 

او تاکید کرد: مدتی است که سازمان تنظیم مقررات به شرکت های ارائه کننده اینترنت هشدار داده تا مراقب امواج رادیویی ارسالی خود باشند. این سازمان در حال پایش امواج رادیویی است. به بسیاری از شرکت های عرضه کننده اینترنت و یا فعال در حوزه فناوری اطلاعات اعتراض کرده که امواج رادیویی آنها بر روی ایرانسل و همراه اول اختلال ایجاد کرده و باید سیگنال های قوی رادیویی خود را عوض کنند.

تقوی با اشاره به اینکه سازمان رگولاتوری هیچ اقدامی برای کاهش و یا رفع امواج رادیویی انجام نداده اظهار کرد: ضررهای پارازیت ها اثبات شده اند. به ویژه برای بانوان باردار به اندازه ای مضر هستند که دکترها برای در امان ماندن از دست این امواج به آنها توصیه می کنند لباس های مخصوص بپوشند.

او گفت: پارازیت ها اکنون در کشور نسبت به قبل بیشتر هم شده و عوارضی همچون سردردهای شدید و به مرور زمان احتمال ابتلا به سرطان را دارد. با اینهمه هیچ اقدامی برای رفع آنها انجام نمی شود و وزیر جوان ارتباطات زمانی که نوبت به پارازیت ها می رسد اعلام می کند در حوزه اختیارات من نیست.

تقوی در رابطه با اینکه مردم از چه طریقی می توانند متوجه شوند امواج رادیویی منطقه آنها زیاد است تا آنرا کاهش دهند بیان کرد: در برخی مناطق هم هم ایرانسل آنتن اینترنت نصب کرده، هم همراه اول. زمانی که با سیم کارتهای هرکدام از آنها به اینترنت متصل می شوید اینترنت بسیار قوی است، در این مناطق امواج رادیویی بسیار زیاد است یا اینکه در بعضی محله ها، چند شرکت اینترنتی دیش مخابراتی نصب کرده اند که امواج رادیویی قوی از خود ساطع می کنند.

دانش و فناوری
شناسه : 26375
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا