ربات منحصر به فرد برای کمک به مردم مناطق سیل زده

جهان صنعت نیوز|  مرتضی موسی‌خوانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایراندرباره دستگاه رباتیکی که محققان دانشگاه آزاد قزوین ساخته‌اند، اظهار کرد: برای کمک به مردم مناطق سیل زده دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین موفق به ساخت رباتی پیشرفته برای خارج کردن ضایعات، رسوبات و گل و لای خانه‌ها شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد قزوین ادامه داد: این ربات به صورت حلزونی و افقی وارد فضای خانه می‌شود و گل و لای‌هایی که حتی ارتفاع آنها به دو متر هم رسیده باشد را خارج می‌کند.

وی درباره مدت زمانی که این ربات می‌تواند کار کند، بیان کرد: به صورت میانگین هر یک مترمکعب را حدود یک دقیقه خالی می‌کند.

برای کمک به مردم دستگاه‌های دیگری هم می‌سازیم

موسی‌خوانی با اشاره به روند ساخت این ربات گفت: رباتی که محققان دانشگاه آزاد قزوین طراحی کرده‌اند در مدت سه روز طراحی و ساخته شده است البته طی این مدت نوآوری‌هایی هم داشته است.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران افزود: اگر ستاد بحران به تعداد بیشتری از این ربات احتیاج داشته باشد می‌توانیم بسازیم و  در اختیار مسئولان قرار دهیم.

وی درباره ویژگی منحصر به فرد این ربات گفت: به دلیل فضای کم، لودر و ماشین آلات سنگین نمی‌توانند به راحتی وارد منازل در مناطق سیل‌زده شوند اما این ربات با عرض ۸۰ سانتی‌متر به راحتی وارد خانه‌ها می شود و گل و لای را به سرعت از محل خانه خارج می‌کند.

دانش و فناوری
شناسه : 13669
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا