هراس اروپایی ها از سفر به ایران

جهان صنعت نیوزسارا جعفری – مدتی است که گردشگری ورودی ایران با رکود مواج بوده است و علت آن نیز تحریم ها و ایجاد تصویر گردشگری ناامن از کشورمان توسط رسانه های غربی است. به طور کلی واکنش ها و تصویر ذهنی گردشگران خارجی از ایران مثبت نیست.

به همین دلیل زمستان سال گذشته دوره بحرانی را گذراندیم و آمار گردشگران خارجی به شدت کاهش یافته بود.  گردشگران ورودی از سفر به ایران می هراسند.

البته زمانی که به ایران سفر می کنند شگفت زده می شوند و همواره اظهار می کنند که ایران به هیچ وجه آن کشوری که ما تصور می کردیم نیست. گردشگران خارجی تصور می کنند در ایران جنگ شده و قحطی و گرسنگی بیداد می کند.

اروپایی ها تصور می کنند در ایران جنگ شده است!

یکی از گردشگران فرانسوی به من ایمیل زده بود و گفته بود که شنیده است در ایران جنگ شده . به همین دلیل از سفر خود منصرف شده است؛ زمانی که او را قانع کردیم جنگی در کار نیست، این گردشگر فرانسوی از ما پرسید با خودم آب بیاورم ایران یا آب به میزان کافی وجود دارد؟

حتی به ما گفت یک عکس از فرودگاه بین المللی ایران ارسال کنید تا مطمئن شوم همه چیز آرام است و جنگی در کار نیست!

مهمان نوازی ایرانیان توریست ها را شگفت زده می کند

گردشگران ورودی به طور کلی با مشاهده مهمان نوازی ایرانیان شگفت زده می شوند، به طور مثال سال گذشته یک گروه ۶۵ نفره اتریشی به ایران سفر کردند، آنها پس از سفر خود در  فیس بوک عکس های سفرشان را منتشر کرده  و به ترامپ در رابطه با اظهارنظرهایش درباره ایران به شدت اعتراض کرده بودند چراکه می گفتند تمامی اظهارات ترامپ درباره ایرانیان غلط است و ایرانی ها بهترین مردمی هستند که تا به حال دیده اند.

حتی در شبکه ها اجتماعی نوشته بودند؛ تروریست خودتی ترامپ!

تا چد روز دیگر تابستان آغاز می شود و با وجود گرمای کشورمان اما گردشگری رونق بسیاری در این فصل دارد چراکه این فصل از سال فصل پرسفر (High Season) کوهنوردی محسوب می شود و به همین دلیل بسیاری از گردشگران اروپایی به هدف کوهنوردی به کشورمان سفر کرده و در کوه های دماوند، دنا، علم کوه و دیگر کوه های معروف کشورمان کوهنوردی می کنند.

البته در فصل تابستان به نظر می رسد گردشگری ورودی رونق خواهد داشت چراکه تورهای بسیاری برای این فصل گرم سال به فروش رسیده است.

تقریبا به حدود ۱۰۰ نفر توریست خارجی تور عرضه کرده ایم برای تابستان و اگر هر آژانس گردشگری فعال در حوزه توریست های ورودی به همین میزان توریست بین المللی جذب کرده باشد، تابستان با رونق گردشگری ورودی همراه خواهد بود.

با اینحال فصل بهار امسال که آنهم فصل پرسفری محسوب می شود با رونق همراه نبوده و توریست های خارجی تمایلی نداشتند در این فصل از سال به ایران سفر کنند. البته با وجود اظهار نظرهای ترامپ درباره ایران و ایجاد تصویر نامناسب از کشورمان، این رکود چندان هم دور از ذهن نبود.

کارشناس بازرگانی تورهای ورودی

دانش و فناوری
شناسه : 28329
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا