سهمیه بنزین از طریق پیمایش رانندگان تعلق می گیرد

 

جهان صنعت نیوز| رضا الفت نسب – با توجه به سهمیه بندی بنزین در کشور که به زودی اجرایی می شود، مقرر شده تا به رانندگان تاکسی های اینترنتی نیز سهمیه بنزین تعلق بگیرد، حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان نیز در جلسه هیات دولت روز گذشته بر لزوم در نظر گرفتن سهمیه برای رانندگان تاکسی های اینترنتی تاکید کرده است. با اینهمه سازو کار در نظر گرفتن سهمیه بنزین برای رانندگان تاکسی های اینترنتی پس از اجرایی کردن سهمیه بندی بنزین در سراسر کشور مشخص می شود.

البته این به معنای آن نیست که رانندگان تاکسی های اینترنتی نیز مانند تاکسی های درون شهری میزان مشخصی سهمیه بنزین در ماه داشته باشند، بلکه میزان سهمیه بنزین هر راننده بر اساس پیمایش هر خودرو تعیین می شود. به عنوان نمونه اگر راننده ای در یک روز ۱۰۰ کیلومتر مسافت را طی کرده باشد، بر اساس اقدامات فنی و پیمایش آنلاین سفرها، بررسی می شود که چه میزان از این مسافت به منظور به مقصد رساندن مسافران بوده و چه میزان سفرهای شخصی راننده. بر طبق مسافتی که راننده برای سرویس های مسافربری طی کرده، سهمیه ای برای وی مشخص می شود. این پیمایش آنلاین اقدام بسیار بزرگی بوده و موجب ارتقای کشور در سیستم های الکترونیکی می شود. تا امروز راننده های تاکسی های شهری ماهانه حدود ۳۰۰ لیتر بنزین دریافت می کردند که این سهمیه بدون کار کارشناسی و بررسی میزان مسافتی که راننده برای به مقصد رساندن مسافران طی کرده  تعیین شده بود و بررسی نمی شد که راننده ها سهمیه خود را برای مسافربری مصرف می کنند یا موارد شخصی. اما بر اساس روش پیمایش رانندگان،  میزان دقیق مسافتی که رانندگان برای خدمات رسانی به مسافران طی کرده اند  به آنها سهمیه تعلق می گیرد. اکنون سیستم های فنی و نرم افزارهای مرتبط با این پیمایش مشخص شده اند و در حال بهبود کیفیت سیستم های پیمایش رانندگان به منظور اجرایی کردن آن در آینده نزدیک هستیم. اکنون مسئولان حوزه پخش و پالایش و مدیران تاکسی های آنلاین در حال بررسی شرایط اجرایی کردن این روش هستند تا با توجه به حمایت رییس جمهوری، سهیمه بنزین کاملا عادلانه در اختیار رانندگان تاکسی های آنلاین قرار بگیرد.

ممکن است عده ای با سهمیه بنزین رانندگان تاکسی های اینترنتی مخالف باشند اما این تاکسی های اینترنتی طرفداران بسیاری در میان مردم دارند، روزانه بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر را جابجا می کنند، رانندگان نیز با فعالیت در تاکسی های اینترنتی، درآمد ماهانه مناسبی دارند، بسیاری از آنها کار کردن در تپسی یا اسنپ را به عنوان شغل دوم خود در نظر گرفته اند. در نظر گرفتن سهمیه بنزین موجب می شود تا کرایه تاکسی های آنلاین افزایش نیافته و مردم همچنان با همان کرایه های فعلی از خدمات سیستم حمل و نقل اینترنتی درون شهری استفاده کنند.

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی

دانش و فناوری
شناسه : 16294
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا