تبدیل صوت به متن با کمک هوش مصنوعی

جهان صنعت نیوز| محققان چینی و مایکروسافت به تازگی یک سیستم هوش مصنوعی برای تبدیل متن به صوت ابداع کرده‌اند که با کمک ۲۰۰ نمونه یک فایل صوتی بسیار طبیعی تولید کند.


محققان چینی و مایکروسافت یک سیستم هوش مصنوعی برای تبدیل متن به صوت ابداع کرده اند که با کمک ۲۰۰ نمونه یک فایل صوتی بسیار طبیعی تولید کند.

در حالی‌که سیستم‌های مختلفی در تلاش هستند تا فناوری تبدیل متن به صوت پیشرفت کند اما مشکلات بسیاری سر راه این هوشمندسازی قرار دارند که منجر به اتلاف هزینه و وقت زیادی می‌شوند.

محققان چینی و مایکروسافت برای حل این مشکلات یک سیستم هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که با کمک ۲۰۰ نمونه فایل صوتی که معادل در نهایت ۲۰ دقیقه است، یک فایل صوتی بسیار طبیعی تحویل می‌دهد.

این سیستم به شبکه‌های عصبی عمیقی تکیه دارد که عملکرد نورون‌های مغز را تقلید می‌کنند؛ این شبکه عصبی عمیق هر اطلاعات ورودی و خروجی را روی لینک‌های سیناپسی می‌سنجد و به این ترتیب به آنها کمک می‌کند هر توالی طولانی (مانند جمله‌های پیچیده) را فراوری کند.

محققان تأکید می‌کنند، این صدا صرفا یک صدای رباتیک نیست، بلکه به کمک هوش مصنوعی بسیار دقیق است و قادر به ادای قابل درک ۹۹٫۸۴ درصدی کلمات است.

علاوه بر این محققان امیدوارند، به کمک هوش مصنوعی که متن را به صوت تبدیل می‌کند شرایط ایجاد یک گفتگوی واقع بینانه رقم بخورد.

دانش و فناوری
شناسه : 21885
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا