امکان‌ دور زدن رجیستری موبایل از طریق پاسپورت

جهان صنعت نیوز|وزیر ارتباطات گفت: قاچاقچیان برای دور زدن طرح رجیستری به سراغ کاروان های کربلا می‌روند و با اجاره پاسپورت زائران، گوشی ها را رجیستر می کنند.


محمد جواد آذری جهرمی امروز در مراسم افتتاح سامانه طرح نوآفرین ۹۸ در جمع خبرنگاران گفت: در هفته آینده وزرای ارتباطات آذربایجان، ترکیه، روسیه و ایران در تهران نشست چهارجانبه‌ای را برای ایجاد بازار مشترک حوزه فناوری اطلاعات و فعالیت‌های مشترک خواهند داشت. قرار است نشست‌های چهارجانبه ای به تفاهم‌نامه هایی منجر شود.

وی افزود: این تفاهم نامه‌ها در الکامپ پیگیری خواهد شد و ملاقات‌های جداگانه ای را در این نمایشگاه ترتیب خواهیم داد.

آذری جهرمی در خصوص‌اختلال در جی پی اس گفت: منشأ اختلال‌ها مشخص بوده و شناسایی شده است؛ سازمان تنظیم مقررات این اختلال را شناسایی کرده است.

وی ادامه داد: این اختلال باید رفع شود؛ شورای عالی امنیت ملی پیگیر این قضیه بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: هر گونه فرستادن سینگال باید با اجازه باشد شکایتی در دادسرای تهران و سازمان تنظیم مقررات ارسال شده است.

جهرمی گفت: شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کرد که این اتفاق نباید رخ دهد و آخرین وضعیت این اختلال در حال پیگیری است.

وی در خصوص رجیستری گفت: دور زدن رجیستری از طریق سیم کارت وجود دارد و قاچاقچیان به این شکل رجیستری را دور می‌زنند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: قاچاقچیان برای دور زدن طرح رجیستری به سراغ کاروان‌های کربلا می‌روند و با اجاره پاسپورت زائران، گوشی‌ها را رجیستر می‌کنند.

وی گفت: وقتی سامانه گمرک به سامانه ناجا متصل شد یک حقوق قانونی را برای افراد قرار داد که بر اساس آن تا سقف ۸۰ دلار در سال می‌توانند کالایی را از کشوری وارد کنند و این حق قانونی هر ایرانی است.

آذری جهرمی در خصوص گوشی‌های هوشمند گفت: وارد کردن گوشی‌های هوشمند هم فرقی با سایر کالا نمی‌کند. به همین دلیل نمی‌توانیم در سامانه ثبت تلفن، این حق قانونی را از کسی بگیریم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اکنون افرادی هستند که با پاسپورت دیگران گوشی را وارد کشور می‌کنند و این حق قانونی هر شهروندی بوده و خلاف قانون نیست.

آذری جهرمی افزود: ما در ستاد مبارزه با قاچاق کالا باید فرصت‌هایی داشته باشیم که این مشکل برطرف شود.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: امروز این موضوع یک مفری برای واردات تلفن همراه شده است

آذری جهرمی با اشاره به سامانه نوآفرین تصریح کرد: سامانه نوآفرین سامانه‌ای بود که در دولت دوازدهم به تصویب رسید و ما در راستای تأیید آن جلسات زیادی با فعالان استارت آپی داشتیم و تلاش زیادی برای تصویب آن داشته‌ایم.

وزیر ارتباطات ادامه داد: این سامانه جاده‌ای است که شرایط را برای رشد استارت آپ ها در مراحل اولیه فراهم می‌کنند که تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشند. اگر استارت آپی به این مرحله برسد می‌تواند با حمایت نوآفرین تا سقف ۵ میلیارد تومان در پارک اقتصاد دیجیتال فعالیت کند و در نهایت مانند شرکت‌هایی در کشور فروش داشته باشد.

وی همچنین در این برنامه با بیان اینکه ما نیاز داریم آینده قابل پیش بینی ای داشته باشیم گفت: پیش بینی آینده حائز اهمیت است ولی استارت آپ ها در بطن کار خود پیش بینی ناپذیر هستند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه می‌بایست شرایطی برای استارت آپها فراهم آید که آینده را پیش بینی کنند، گفت: ممکن است شما استارت آپ ها سعی و تلاش خود را کنید ولی یا خاک حاصلخیز نباشد یا بذرتان مشکل داشته باشد و یا محصولتان را آفت بزند و یا حادثه‌ای حاصل کارتان را به هم بزند.

وی تصریح کرد: ما باید شرایطی را برای شما استارت آپ ها فراهم آوریم که قابل پیش بینی باشد. قابل پیش بینی بودن به ما کمک می‌کند که آینده خود را بهتر ببینیم.

جهرمی تاکید کرد: دیدن آینده امنیت بیشتری را در کار فراهم می‌کند. فراهم کردن زیست بوم مناسب برای شما استارت آپ ها از سوی دولت موجب می‌شود که اگر کسب و کاری راه اندازی شد کمتر کسی بدنبال شکایت در مسیر تان باشد.

وی افزود: اکوسیستم استارت آپ ها سختی‌های فراونی دارند ولی ما بدنبال ایجاد یک ایران هوشمند با آینده‌ای روشن هستیم. ما پارک‌های اقتصاد دیجیتالی را بوجود آوردیم که نمونه آزمایشی آن در مشهد راه اندازی شده است.

جهرمی گفت: امیدواریم با کمک کارآفرینان و حمایت‌های دولت شرایطی را برای رسیدن به ایران هوشمند فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات گفت: در این مسیر چالش‌های زیادی وجود دارد و دیدگاه‌ها تغییر کرده اما شما کارآفرینان باید بدانید دولت در چه مسیری کمک می‌کند و درچه مسیری کمک نمی‌کند. ما تلاش می‌کنیم مسیر شما قابل پیش بینی باشد ولی مسیر، مسیر پردردسری است.

دانش و فناوری
شناسه : 33527
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا