پمپئو: کاخ سفید از مذاکره با تهران استقبال می‌کند

جهان صنعت نیوز| مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی  بار دیگر ادعا کرد که ایران تهدیدی جدی علیه منافع آمریکا است چراکه بذر هرج و مرج را در سطح خاورمیانه می‌پاشد.


با این حال، وی افزود: البته کاخ سفید از فرصت مذاکره با تهران استقبال می‌کند.وی در ادامه ادعاهای خود با توجه به بازگشت سامانه پاتریوت به خلیج فارس و اعزام ناوگروه تهاجمی آبراهام لینکلن مدعی شد: ما در راستای بهبود وضعیت امنیتی خود، همه اقدامات درست را انجام دادیم. اما همزمان می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که از نیروی بازدارنده در محل برخورداریم تا درصورتیکه ایران درصدد آسیب رساندن به منافع آمریکا در عراق، افغانستان، یمن یا هر مکان دیگری در سطح خاورمیانه برآید؛ آمادگی پاسخ‌گویی مناسب به آنها را داشته باشیم.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: به دنبال محاسبات اشتباه نیستیم. هدف ما جنگ نیست بلکه تغییر رفتار ایران است. نیروهایی که به منطقه اعزام کرده‌ایم، آنهایی که پیشتر در منطقه داشتیم؛ می‌دانید که ما اغلب ناوهای هواپیمابری در خلیج فارس داریم. اما رئیس جمهور ترامپ می‌خواست مطمئن شود که در صورت بروز حادثه، ما مهیای پاسخگویی به بهترین نحو هستیم. این در حالی است که پیشتر هم ترامپ طی اظهاراتی مدعی شده بود جان کری وزیر خارجه اسبق آمریکا مانع تماس ایرانی‌ها با وی می‌شود.

سی. ان. ان هم به نقل از منابع آگاه می‌گوید کاخ سفید شماره تلفنی را در اختیار سوئیس قرار داده تا ایران در صورت تمایل، قادر به تماس باشد!

پمپئو در این باره مدعی شد: البته که از این تماس استقبال می‌کنیم. البته که خواهان راه‌حلی دیپلماتیک و مسالمت ‏آمیز برای هر یک از بحران‌هایی هستیم که در باره آنها صحبت کرده‎ایم.

وزیر خارجه آمریکا، همچنین گفت: اقداماتی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اتخاذ می‌کند به لحاظ جدیت و عقب راندن روسیه و این‌که آنها بهای کارشان را پرداخت کنند بسیار بیشتر از دولت‌های قبلی آمریکاست.

پمپئو تاکید کرد که مسکو و واشنگتن در مسائل مختلفی از جمله سوریه و افغانستان همکاری کرده‌اند.

وی توضیح داد: جاهایی وجود دارند که منافع ما در آنها کاملا متفاوت است و ما دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به آنها داریم در این نقاط ما از منافع آمریکا حمایت می‌کنیم اما جاهای دیگری وجود دارند که ما می‌توانیم در آنها هدف و یا منافع مشترک داشته باشیم و به همین خاطر کاملا لازم و مناسب است که با یکدیگر همکاری کنیم.

پمپئو گفت: مساله ونزوئلا که روسیه و آمریکا در آن اختلاف نظر دارند بسیار پیچیده است.

مقامات کاخ سفید بارها به روسیه هشدار داده‌اند که از ونزوئلا خارج شوند در حالی که مسکو، واشنگتن را به مداخله غیرقانونی در امور داخلی این کشور آمریکای جنوبی متهم کرده است.

 

سیاسی
شناسه : 18071
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا