اروپایی‌ها باید آمریکا را به شرایط صفر – صفر برگردانند

جهان صنعت نیوز| یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی می‌گوید، کشورهای اروپایی باید برای متوقف کردن جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران وارد مذاکره با این واشنگتن شوند.

عباسعلی منصوری آرانی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه تهاجم‌ها و جنگ‌های نظامی و فرهنگی و اقتصادی که از سوی متحدان آمریکا و برخی کشورهای منطقه علیه ایران در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است گفت: اکنون شاهد جنگ اقتصادی شدیدی از سوی آمریکا علیه کشورمان هستیم که خود به آن رسماً اعتراف کرده‌اند. آنها با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل عملاً این پیام را به دنیا دادند که ایران را باید محدود کرد و این یک اعلام جنگ اقتصادی است.

وی ادامه داد: ساده انگاری است که آنچه از سوی آمریکا در حال انجام علیه ایران است را جنگ ندانیم و بخواهیم آن را صرفاً یک اقدام معمول بدانیم که همیشه بوده است.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به همراهی کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اروپایی با تحریم‌ها و فشارهای آمریکا علیه ایران به رغم اجرای برجام از سوی کشورمان گفت: کسانی که پشت خاکریز آمریکا قرار گرفته‌اند و وارد این جنگ مستقیم یا غیرمستقیم با ایران شده‌اند هم به همان اندازه در تلاش آمریکا علیه ایران مقصر هستند. این کشورها به ویژه کشورهای اروپایی تلاش دارند با پیش کشیدن موضوعات حاشیه‌ای، افکار عمومی را از موضوع جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران منحرف کنند اما این اتفاق نخواهد افتاد.

منصوری آرانی در پاسخ به این‌که کشورهای مختلف از جمله اروپایی‌ها برای متوقف کردن این جنگ اقتصادی چه اقداماتی می‌توانند انجام دهند؟ اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام این است که آمریکا را وادار سازند به مقررات بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت تن بدهد. آنها باید تلاش کنند که آمریکا به تروریسم اقتصادی علیه ایران پایان دهند.

وی تاکید کرد: کشورهای اروپایی و تمامی کشورهایی که نمی‌خواهند شاهد تشدید تنش‌ها باشند باید کاری کنند که آمریکا به شرایط “صفر – صفر” برگردد یعنی به همان‌جایی که از مسیر خارج شد، یعنی از تصمیم خود در خروج از برجام بازگردد از این رو نیاز داریم تا شاهد مذاکرات اروپایی‌ها با آمریکا برای قانع کردن آمریکا به پذیرش قواعد و مقررات بین‌المللی باشیم. چنانچه آمریکا به شرایط قبل برگردد آن وقت می‌توان فکر کرد که وارد مذاکره شویم یا خیر.

عمومی
شناسه : 26876
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا