نشست گروه ویژه اقدام مالی از فردا در پاریس با حضور۸۰۰ مقام خارجی

جهان صنعت نیوز| تارنمای گروه ویژه اقدام مالی در گزارشی در این باره نوشت: این نشست در بازه زمانی بین ۱۷ فوریه تا ۲۲ فوریه (۲۸ بهمن تا ۳ اسفند)، با حضور بیش از ۸۰۰ مقام به نمایندگی از ۲۰۵ حوزه قضایی، صندوق بین المللی پول، سازمان ملل متحد، بانک جهانی و دیگر سازمان ها برگزار می شود.

براساس این گزارش، مقامات شرکت کننده به بررسی بیش از سه هزار صفحه مطالب مربوط به مسائل مهم برای حفظ و حراست از یکپارچگی نظام مالی و کمک به امنیت جهانی می پردازند.

در نشست های گروه ویژه اقدام مالی مسائل مختلفی شامل مقررات دارایی های مجازی، تحولات در زمینه تامین مالی داعش، القاعده و گروه های وابسته و راهبردهای مخرب کشورها، ارزیابی متقابل اقدامات چین و فنلاند، اقدامات ایتالیا و نروژ، تهدیدهای احتمالی نظام مالی و دستور راهنمای رویکردهای مبتنی بر ریسک برای متخصصان حقوقی، حسابداران و ارائه دهندگان خدمات شرکتی بررسی خواهد شد.

در نشست های ‘اف ای تی اف’ همچنین گزارش هایی از برخی سازمان ها از جمله صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، سازمان ملل، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، سازمان امنیت وهمکاری اروپا، گروه اگمونت متشکل از واحدهای اطلاعات مالی، و یوروپل و غیره دریافت می شود.

کنفرانس خبری مارشال بیلینگسلی رئیس ‘اف ای تی اف’ درباره نتایج این نشست ۲۲ فوریه (۳ اسفند) برگزار می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص انتشار برخی خبرها از عدم دعوت از ایران در نشست ‘اف ای تی اف’ در پاریس گفت: ایران عضو شورای ‘اف ای تی اف’ و نیز گروه های منطقه ای وابسته به آن نیست و به همین دلیل هیچ گاه برای شرکت در جلسات رسمی دوره ای این نهاد دعوت نشده است.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 11574
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا