برنی سندرز رسما وارد رقابت با ترامپ شد/ ترامپ: انتخابات ۲۰۲۰ را هم می‌بَرم

جهان صنعت نیوز| برنی سندرز سناتور مستقل آمریکایی (نزدیک به حزب دموکرات آمریکا) دیروز با برپایی نخستین گردهمایی و سخنرانی انتخاباتی خود در شهر نیویورک آمریکا رسما وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰  آمریکا شد.

سندرز دیروز با برپایی نخستین سخنرانی انتخاباتی در کالج “بروکلین” در شهر نیویورک آمریکا در جمع هزاران نفر از حامیان عمدتا جوان خود سخنرانی کرد.

او با اشاره به تشکیل یک “جنبش بزرگ” انتخاباتی، وعده یک “انقلاب سیاسی” بزرگ در انتخابات ۲۰۲۰ را داد.

سندرز در سخنان خود ترامپ را خطرناک‌ترین رییس‌جمهوری تاریخ معاصر آمریکا توصیف کرد و به هواداران خود وعده داد در مقابل طمع کاری نظام سرمایه داری خواهد ایستاد.

سندرز ۷۷ ساله که مُسن ترین نامزد انتخابات ۲۰۲۰- تا کنون- است، در انتخابات پیشین ریاست جمهوری آمریکا نیز یکی از نامزدهای مطرح حزب دموکرات بود که در رقابت با هیلاری کلینتون از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

براساس افشاگری‌هایی که وب سایت “ویکی لیکس” در جریان انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا انجام داد، بسیاری از بزرگان حزب دموکرات برای به شکست کشاندن سندرز و بالا آمدن هیلاری کلنیتون با یکدیگر تبانی کرده بودند.

این افشاگری در زمان انتخابات طرفداران عمدتا جوان سندرز را سرخورده کرد و آنها حتی این ناراحتی را در جریان کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون نیز ابراز می‌داشتند.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در نوامبر سال ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد. تا کنون افزون بر ۱۰ چهره حزب دموکرات برای رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ اعلام نامزدی کرده اند.

ترامپ: انتخابات ۲۰۲۰ را هم می‌بَرم

اما در اردوگاه محافظه کاران این روزها گردهمایی سالانه (تحت عنوان اقدام سیاسی محافظه کاران ) آنها در ایالت مریلند خبرساز شده و چهره‌های ارشد جمهوریخواه و محافظه کار به نوبت در این گردهمایی سخنرانی می‌کنند.

دونالد ترامپ  دیروز – شنبه- مهمان این گردهمایی بود و با وجودی که به نظر می‌رسد نامزدی او از حزب جمهوریخواه – بنا بر سنت سیاسی – بدون چالش خواهد بود و او به واسطه حضور در کاخ سفید، نامزد نهایی جمنهوریخواهان خواهد بود، او در این گردهمایی اقدام به “کُری خوانی” علیه رقبای دموکرات کرد و اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را هم می‌بَرد.

ترامپ مدعی شد انتخابات ۲۰۲۰ را با یک پیروزی بزرگ‌تر از انتخابات ۲۰۱۶ از آن خود خواهد کرد.

حضور و سخنرانی ترامپ در گردهمایی سالانه محافظه کاران آمریکا در مریلند

او در این گردهمایی گفت:” جنبش ما ظرفیت بی‌نهایتی دارد. کاری که ما- در انتخابات ۲۰۱۶-  کردیم هرگز نه تنها در تاریخ آمریکا بلکه شاید در تاریخ جهان انجام نشده است. هرگز چنین انتخاباتی پیش از آن انجام نشده بود و ما این پیروزی را بار دیگر با تعداد بالاتری در انتخابات ۲۰۲۰ تکرار خواهیم کرد.”

او در ادامه خود را محافظه کارتر از دیگر نامزدهای رقیب جمهوریخواه – در انتخابات ۲۰۱۶- توصیف کرد و گفت:” ۱۷ جمهوریخواه به اضافه من حضور داشتیم. بیشتر من محافظه کار بودم تا یک جمهوریخواه. مردم متوجه این مساله نبودند. فکر می‌کنم با کاری که درباره دیوان عالی (انتصاب قضات دادگاه عالی آمریکا) کردیم، حالا متوجه شده اند.”

او گفت بسیاری بر این باور بودند که امکان ندارد ما بتوانیم ۲۷۰ رای الکترال را از آن خود کنیم اما ما نه تنها این تعداد بلکه به ۳۰۶ رای الکترال دست یافتیم.

ترامپ در ادامه کارنامه اقدامات سیاسی و اقتصادی ۲ سال گذشته خود را به رخ حاضران کشید و همه روسای جمهوری پیش از خود را به خیانت و در پیش گرفتن سیاست‌های اشتباه علیه منافع کشور آمریکا متهم کرد و مدعی شد او جلوی این روند را گرفته و از زمانی که پا به کاخ سفید گذاشته اولویت نخست را به منافع آمریکا بازگردانده است.

او در ادامه بار دیگر با حمله به حزب دموکرات  آنها را متهم به در پیش گرفتن رویکردها و سیاست‌های سوسیالیستی کرد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 12207
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا