زنگنه: تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف به فروش نفت در سال ۹۸ کمک می‌کند

جهان صنعت نیوز| آمریکا بعد خروج از برجام در دو مرحله تحریم های ضدیکجانبه و خلاف عرف بین المللی را علیه ایران اعمال کرد. هدف مقامات کاخ سفید از اعمال این تحریم ها آن است که فروش نفت ایران را به صفر برسانند اما تاکنون تلاش های شان نتیجه ای نداشته و مجبور به صدور مجوزهای معافیت «از تحریم» برای خریداران نفت ایران شدند.


از طرفی دولت برای تکمیل پروسه قانونگذاری لوایح مربوط به اف ای تی اف تلاش می کند و این اتفاق را برای اقتصاد کشور مهم می داند. از جمله موضوعات مورد تأکید دولتمردان این خواهد بود که در شرایط سخت تحریمی  عادی شدن وضعیت ایران در اف ای تی اف موجب می شود کانال های مالی ایران با کشورهای دوست و خریدار نفت باز بماند.

بیژن نامدار زنگنه درباره پیش بینی وضع فروش نفت ایران در سال ۹۸ گفت: هیچ پیش بینی نمی کنم، باید ببینیم چه می‌شود، ما همه حالت ها را در نظر می‌گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که امکان دارد سال ۹۸ شرایط فروش نفت ایران با توجه به تحریم های حداکثری آمریکا نسبت به سال ۹۷ سخت تر شود، یادآور شد: در سیاست هرچیزی ممکن است؛ بحث، بحث سیاسی و بیشتر امنیتی است.

وزیر نفت در پاسخ به این سوال که اگر لوایح مرتبط با FATF در مجمع تشخیص تایید شود و به اجرا در آیند کمکی به فروش نفت ایران خواهد کرد، ادامه داد: بله، حتما این طور خواهد شد.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 12654
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا