استدلال دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی مشخص شد؛

ناتوانی مدیریتی وزیر صمت

جهان صنعت نیوز| سهیلا جلودارزاده در این خصوص گفت: بنده در رأی گیری‌های گذشته مجلس در خصوص تفکیک وزارتصمت و تشکیل وزارت بازرگانی، رأی منفی دادم زیرا به اعتقاد بنده، صنعت، معدن و تجارت دارای ساختار به هم پیوسته‌ای هستند.  به همین دلیل باید نهادی تخصصی و بسیار به هم پیوسته در این حوزه داشته باشیم. اما استدلال دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی این است که وزیر صمت توانایی مدیریت وزارتخانه را ندارد؛ خب این خیلی بد است، باید وزیری انتخاب شود که بتواند کار کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: تفکیک این وزارت‌خانه باعث مشکلاتی می‌شود که چند سال قبل همین مشکلات، موجب تصمیم برای ادغام آن‌ها شد. زمانی که بخش معدن، صنعت و تجارت با هم هماهنگ شد، خام فروشی از بین رفت و ما شروع به ساخت تاسیساتی کردیم که تولید فرآورده می‌کرد و توسعه صنایع به صورت فرودستی نیز شکل گرفت.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی، واردات را افزایش می‌دهد، گفت: تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی باعث می‌شود، برای مثال سنگ مرمر و سنگ آهن را به چین صادر کنیم و مجدداً محصول فرآوری شده آن را از کشور چین وارد کنیم.

جلودارزاده تصریح کرد: با تفکیک وزارت صمت، بخش نان و آب‌دار اقتصاد کشور بی سر و صدا و دردسر در اختیار دوستان قرار می‌گیرد. آن‌ها ارز دولتی را می‌گیرند و گندم و سایر کالاهای اساسی را وارد کشور می‌کنند. واقعیت این است که از اینکه زنده هستم و چنین چیزهایی را می بینم، متأسفم.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 16841
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا