مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد

توسعه تحت هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود

جهان صنعت نیوز| جلسه شورای معاونین شرکت مس با حضور مهندس «محمدرضا بنی‌اسدی‌راد» مدیرعامل شرکت مس، «علی محمدی» عضو هیأت‌مدیره، «محسن بازارنوی» معاون مالی و اقتصادی، «مهدی مجدفر» معاون هماهنگی، «علی کریمی‌پور» مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط‌عمومی، «آرمان حسنی» معاون منابع انسانی، «رضا شریفی» مدیر مجتمع مس سونگون، «حسین احمدی» مدیر مجتمع مس سرچشمه،  «جلیل حسانی» مدیر مجتمع مس میدوک، «سعد عبدی» مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مس و با هدف بررسی عملکرد تولیدی یازده‌ماهه سال ۹۷ برگزار شد.

مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر این‌که توسعه موضوع حیاتی برای آینده شرکت مس است گفت: از معاونت مالی درخواست کرده‌ایم که یک بسته تأمین مالی برای سال آینده تهیه کند تا از تمام تسهیلات ارزان‌قیمت برای پیشبرد طرح‌های توسعه استفاده شود.

وی افزود: برای سال آینده باید پروژه تغلیظ ۳ سونگون استارت بخورد و به روند پیشرفت پروژه درآلو و دره‌زار سرعت بیشتری داده شود.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به سخنان وزیر محترم صمت در سفر به شهربابک مبنی بر حمایت از معادن کوچک مس اظهار داشت: در سال آینده باید روند حمایت و بهره‌برداری از معادن کوچک سرعت بیشتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: برای تحقق این موضوع شرکت مس هفته گذشته با مشارکت بخش خصوصی کلنگ احداث کارخانه تغلیظ معدن مس ایجو را بر زمین زد و هم‌اکنون در حال پیگیری واگذاری معادن کوچک دیگری چون کهنگ، هفت‌چشمه و رضی آباد هستیم تا این معادن کوچک هم با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری برسد.

به گفته بنی‌اسدی راد شرکت مس برای تحقق برنامه‌های افزایش تولید در  چشم‌انداز ۱۴۰۴ نیازمند فعال‌سازی معادن کوچک با همکاری  بخش خصوصی است و در این راستا اقدامات خوبی هم صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت مس با اشاره به انعقاد قراردادهای صادراتی جدید گفت: به‌طورقطع تا پایان سال جاری فروش ۱۰ هزار میلیارد تومانی را محقق می‌کنیم و از این بابت سهامداران هیچ‌گونه نگرانی نباید داشته باشند.

بنی‌اسدی‌راد در پایان به عملکرد تولیدی شرکت مس تا پایان بهمن‌ماه اشاره کرد و گفت: مجموع کنسانتره تولیدی شرکت مس طی یازده‌ماهه سال جاری یک‌میلیون و نود هزار تن است که نسبت به برنامه پیش‌بینی‌شده شرکت مس ۴/۶درصد جلوتر است.

وی ادامه داد: تناژ آند تولیدی شرکت مس طی این بازه زمانی هم ۲۸۶ هزار و ۳۶۰ تن بوده است که نسبت به برنامه ۲۰درصد افزایش داشته است. همچنین مجموع کاتد تولیدی حاصل از پالایشگاه و لیچینگ شرکت مس تا پایان بهمن‌ماه ۲۲۳ هزار و ۵۰۰ تن است که نسبت به برنامه ۱۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت مس در پایان تأکید کرد: درمجموع شرکت مس از شرایط تولیدی، توسعه و فروشی برخوردار است و این روند رو به رشد قطعاً در سال آینده با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

صنعت و معدن
شناسه : 12573
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا