صدور گواهی‌های مالیاتی برای اصناف الکترونیکی شد

جهان صنعت نیوز| نادر جنتی در نامه‌ای به ادارات مالیاتی از ارائه صدور گواهی مالیاتی برای اصناف به صورت الکترونیکی خبر داد.در نامه معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی آمده است:


«در اجرای سیاست‌های کلی سازمان جهت گسترش خدمات الکترونیکی و به منظور تسریع و تسهیل فرآیند صدور گواهی مالیاتی مربوط و جلب رضایتمندی مؤدیان، سامانه صدور گواهی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم برای متقاضیان صدور/تمدید/ تجدید پروانه کسب یا کار (اصناف) از تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۰۱ به صورت سراسری برای تمامی اتاق‌های اصناف در تمامی شهرهای کشور، عملیاتی گردیده است. بر این اساس مراتب به صورت رسمی به اتاق اصناف ایران اطلاع داده شده و مقرر گردید که از تاریخ فوق الذکر، ارسال تمامی استعلام‌های موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم از اتاق‌های اصناف صرفاً به صورت الکترونیکی انجام شود.

بر این اساس مقتضی است مراتب صدور گواهی الکترونیکی مذکور به تمامی ادارات امور مالیاتی، تاکید گردد و برای اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های مربوط نیز اطلاع رسانی‌های تکمیلی لازم صورت پذیرد. به علاوه، ترتیبی اتخاذ شود که ادارات کل امور مالیاتی ذیربط با هماهنگی اتاق‌های اصناف،‌اقدام به نظارت‌های دوره‌ای بر پروانه‌های صادر یا تجدید یا تمدید شده و مطابقت آنها با گواهی‌های الکترونیکی مربوط نمایند.»

اقتصاد کلاندانش و فناوری
شناسه : 21744
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا