تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به دولتی نداریم

جهان صنعت نیوز| رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: چیزی به نام تبدیل وضعیت نیروی قراردادی در بدنه دولت وجود ندارد، چرا که نیروی رسمی دولت شدن باید طی آزمون در شرایط برابر انجام شود.

جمشید انصاری – معاون رئیس جمهور – امروز (شنبه) در نشستی که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی البرز برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انسانی که جذب دولت می‌شود باید فردی برخوردار از عالی‌ترین سطح دانش باشد.

وی به آموزش نیروهای انسانی در البرز اشاره کرد و افزود: این اقدام قابل تقدیر است، اما افرادی باید مشمول این طرح شوند که دارای اطلاعات و زمینه علمی کافی باشند و دوره‌های آموزشی با هدف ارتقای دانش افراد برگزار شود.

انصاری بیان کرد: نهادهای اجرایی نباید جایی برای آموزش و فراگیری علم باشد بلکه باید اقدامات در راستای به روز شدن اطلاعات و مطالب علمی انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: البرز جایگاه ویژه‌ای دارد و ما این استان را در امر تأمین نیروی انسانی حمایت خواهیم کرد.

رئیس سازمان استخدامی و امور اداری ادامه داد: نظام‌های مدیریتی باید با توجه به شرایط، ابداعات و فعالیت‌های مدیریتی خاص داشته باشند.

امسال و سال آینده سخت‌ترین دوران مدیریتی کشور است

وی بیان کرد: سال‌های ۹۸ و ۹۹ سخت‌ترین دوران مدیریتی کشور است که اگر ابتکار مدیریتی نداشته باشیم کنترل شرایط دشوار خواهد بود.

انصاری با تأکید بر لزوم ساماندهی امکانات موجود اضافه کرد: تصویربرداری و مطالعه امکانات موجود با هدف راستی آزمایی می‌تواند شرایط و نحوه مدیریت را ارتقا دهد.

به گفته وی، لازم است سازمان‌های مدیریت برنامه‌ریزی استان‌ها ارتقا یابد و نیروهایی جذب شوند که شرایط پیشرفت را فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان امور استخدامی و اداری با اشاره به اینکه در بخش سازمان برنامه و بودجه با مشکلاتی مواجه شدیم، افزود: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با تفویض اختیارات مدیریت کشور، توسعه و بهبود بیشتری در راستای ارائه خدمات به مردم خواهیم داشت اما عادت مداخله در مسائل ریز دستگاه‌ها مشکل ساز شد.

وی اظهار کرد: امروز که به صورت مستقل فعالیت می‌کنیم، اقدامات ما تحت عنوان تسهیل‌گری انجام می‌شود و باید اقداماتی را برنامه‌ریزی کنیم که دستگاه‌های اجرایی استان مأموریت‌های خود را بهتر انجام دهند.

انصاری خاطرنشان کرد: باید با تقویت دستگاه‌های مدیریت نهادهای مستقر در استان‌ها به پیشرفت آنها کمک کنیم.

چیزی به نام استخدام نخبگان نداریم

رئیس سازمان اداری و استخدامی همچنین در دیدار با رئیس مؤسسه رازی با اشاره به چگونگی استفاده از ظرفیت نخبگان گفت: چیزی به نام استخدام نخبگان نداریم و چارت به کارگیری آن‌ها نیز بر مبنای عدالت استخدامی برای همه داوطلبان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: این مؤسسه به عنوان یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی کشور نقش بسزایی در تأمین سلامت انسان و دام دارد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: این دست مجموعه‌ها باید در حوزه نیروی انسانی و همچنین به روز رسانی تجهیزات و امکانات تقویت شوند تا دستاوردهای مثبت آن‌ها روز به روز بیشتر شود.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد مؤسسه رازی و دیگر مؤسسات تحقیقاتی که تعدادشان در استان البرز کم نیست، می‌توانند در مسیر درست تحقق اهداف خود که همان تأمین امنیت غذایی و سلامت است، گام بردارند.

انصاری توضیح داد: در طول این بازدید در جریان مسائل این مرکز قرار گرفتیم و آمادگی داریم که حمایت‌های لازم به خصوص در حوزه تأمین نیروی انسانی را صورت دهیم.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: البته نخبگان به دلایل استعداد و توانمندی‌هایی که دارند فرصت بیشتری برای جذب و به کارگیری در آزمون‌های استخدامی نصیب‌شان می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به سهم دولت از بازار اشتغال خاطر نشان کرد: حدود ۱۵ درصد از نیروی کار کشور در بخش عمومی شامل دستگاه‌های دولتی و نیروی مسلح است.

وی گفت: از حدود ۲۳ میلیون نفر نیروی کار کشور حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در بخش عمومی مشغول به کار هستند.

اقتصاد کلان
شناسه : 15338
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا