زنگنه و نواک امروز دیدار می‌کنند/ محور گفتگو تغییر تاریخ نشست اوپک

جهان صنعت نیوز |   منابع صنعتی خبر دادند، وزیر نفت ایران قرار است امروز با الکساندر نواک همتای روسی خود در آخر وقت امروز دیدار کند. این دیدار امید برای پیشرفت در مذاکرات مربوط به تعیین روز نشست بعدی اوپک و هم پیمانانش را تقویت کرده است.


سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام و هم‌پیمانانش نظیر روسیه که با نام اوپک پلاس شناخته می‌شوند، از ماه گذشته در حال بررسی تغییر تاریخ نشست سیاست‌گذاری شان در وین از ۲۵ و ۲۶ ژوئن ( و ۵ تیر) به ۳ و ۴ جولای (۱۲ و ۱۳تیر) هستند.

به گفته منابع آگاه، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه تمایل دارد این تاریخ نشست به اوایل جولای انتقال یابد تا با نشست جی ۲۰ در اواخر ژوئن در ژاپن همزمان نشود. درحالی‌که وزیر انرژی ایران خواستار عدم تغییر تاریخ اوپک است.

به گفته یکی از منابع، قرار است این دو مقام ایرانی و روس در ساعت ۵ بعدازظهر به وقت تهران با یکدیگر ملاقات کنند.

این منبع آگاه افزود: «امید داریم که این نشست بن‌بست (در این موضوع) را حل کند.»

روز جمعه، روزنامه ژاپنی نیکی به نقل از الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه نوشت، اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت از جمله روسیه در حال انجام مذاکرات نهایی برای رسیدن به یک توافق هستند که ممکن است در ابتدای ماه جولای به امضا برسد تا در زمینه عرضه نفت برای طولانی مدت با یکدیگر همکاری کنند.

نوآک به نیکی گفته بود، این مذاکرات با اوپک برای تغییر تاریخ نشست از ۲۵ و ۲۶ ژوئن به اوایل ماه جولای نزدیک نهایی شدن است

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان هم هفته گذشته گفته بود، اعضای اوپک در آستانه توافق برای تمدید توافق کاهش عرضه نفت به بازار جهانی هستند.

اقتصاد کلان
شناسه : 27802
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا