از فعالیت دلالان بازار مسکن جلوگیری شود

جهان صنعت نیوز |  وقف چی با انتقاد از وضعیت بازار مسکن در کشور، گفت: در شرایط کنونی یکی از بزرگ ترین چالش زوجین در کشور، تأمین مسکن محسوب می شود و این مسئله عملا بر کاهش آمار ازدواج اثر مستقیم گذاشته است.


نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تذکر به وزیر راه و شهرسازی درباره ضرورت ساماندهی بازار مسکن، گفت: قطعا امروز باید از فعالیت دلالان و سوداگران بازار مسکن جلوگیری شود، این افراد با سرمایه های هنگفت خود، پول و سرمایه را وارد بازار کرده و عملا روند عرضه و تقاضا را بر هم می زنند.

وی بر لزوم توسعه تولید مسکن در محدوده شهرها تأکید کرد و گفت: دولت به ویژه وزارت راه و شهرسازی و تمام دستگاه ها باید از ظرفیت اراضی دولتی برای تولید انبوه مسکن در کشور استفاده کنند، امروز کشور با کمبود شدید مسکن مواجه بوده و این در حالی است که به صورت میانگین باید سالانه حدود یک میلیون مسکن تولید شود.

وقف چی افزود: تولید مسکن در اطراف شهرها، نیازمند بازتعریف محدوده شهری است، در شرایط کنونی بر اساس قانون امکان ساخت مسکن و گسترش شهرها وجود ندارد که این مسئله باید هر چه سریع تر اصلاح شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی می توان از ظرفیت تعاونی های مسکن برای تولید انبوه مسکن در کشور استفاده کرد، زیرا این بخش ها در سال گذشته اراضی بسیاری را خریداری و بر اساس قانون اقدام به تغییر کاربری داده اند، حال می توان از این اراضی نیز به درستی برای تولید انبوه مسکن استفاده کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، اب و منابع طبیعی مجلس گفت: بر اساس آمارها، سهم زمین در قیمت تمام شده مسکن بسیار زیاد است، از این رو با پایین آوردن قیمت مسکن به ویژه ارائه اراضی رایگان در جهت کاهش قیمت مسکن در کشور باید عمل کرد.

اقتصاد کلانمسکن
شناسه : 28255
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا