نظرسنجی کیتکونیوز نشان داد:

گرانی طلای جهانی در هفته جاری

جهان صنعت نیوز| محمدرضا مودودی در نشست خبری اظهار کرد: در جلسه هفته پیش با سفیر سوئیس در تهران، گلایه خود را مطرح کردیم که کانال های مالی نباید به اقلام بشردوستانه خلاصه شود.


وی با بیان اینکه اروپا تلاش می کند کانال ویژه مالی با ایران هرچه سریعتر راه اندازی شود، ادامه داد: معتقدیم فشار آمریکا بر اروپا یک تهدید بزرگ برای اروپاست؛ اگر آمریکا در مقاصد خود موفق شود، اروپایی ها باید شاهد یک اتفاق نامیمون برای تجارت جهانی باشد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: «ما برجام را با یک کشور امضا نکرده ایم که خروج آن کشور، توافق را از بین ببرد؛ ما برجام را با ۶ کشور امضا کردیم که یکی از آنها آمریکا بوده است.»
مودودی تصریح کرد: «اگر وزن یک کشور از پنج کشور دیگر بیشتر است، آیا از این به بعد چنین تعهداتی ارزش دارد؟ آیا اروپا در زمان امضای قرارداد، اجازه اجرایی کردن آن را دارد؟ در شرایط کنونی، عملا امضای آنها می تواند بی اثر باشد.»

وی با بیان اینکه اروپا باید بداند نتیجه این اتفاق چه لطمه ای به اعتبار آنها خواهد زد، گفت: اروپایی ها بیشتر از ما باید برای فراهم کردن شرایط مورد نیاز مبادلات تجاری تلاش کنند زیرا در غیر این صورت، بعد از این، معاهده هایی که با اروپا امضا می شود ارزش چندانی نخواهد داشت.

سرپرست سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: «با این حال ما خودمان را خیلی وابسته به این نهادها و کانال های واسطه ای نکرده و معتقدیم باید از ظرفیت خود استفاده کنیم؛ از آنجا که ۴۰ سال است در چنین شرایطی به سر می بریم، اگر خیلی بخواهیم به این گفتارها تکیه کنیم بیشتر از گذشته آسیب می بینیم».

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 10425
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا