معاون وزیر راه و شهرسازی:

کسری مسکن را جبران می‌کنیم

جهان صنعت نیوز| مازیار حسینی درباره وضعیت بازار مسکن در سال آینده اظهار داشت: رکود در بازار حاکم است اما شاخص مهم در بازار مسکن از جمله صدور پروانه در بازار رو به افزایش بوده است که این یک اتفاق مثبت در بازار است و می‌تواند رکود را از بازار خارج کند.


وی ادامه داد: لطفی که بازار مسکن دارد این است که ساخت وساز توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و این صنعت متکی به بخش خصوصی است. دولت سیاستگذاری می‌کند و مسیر را برای افزایش فعالیت سرمایه‌گذاران تسهیل خواهد کرد.

معاون مسکن و امور ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به جلسات متعدد با انبوه‌سازان برای اجرای برنامه‌های جدید وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن گفت: همکاری‌ها با انبوه‌سازان اهمیت دارد  و برنامه ما این است که افزایش عرضه را از طریق کنترل تورم انجام دهیم.

حسینی ادامه داد: در شرایط رکود سال‌های گذشته در بازار مسکن ظرفیت اسمی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی کاهش پیدا کرده بود که طرح کارت اعتباری مصالح ساختمانی در راستای افزایش تولید مصالح ساختمانی و تزریق آن به بازار مسکن و صنعت ساختمان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بازار مسکن متاثر از اقتصاد کلان کشور است و تدبیر دولت و وزارت راه و شهرسازی رونق این بازار از طریق ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید و ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر است، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته با کاهش تولید مسکن در کشور مواجه بودیم که به دنبال جبران این کسری هستیم و معتقدم که عرضه و تقاضا است که در بازار حکمفرما است و با افزایش عرضه می‌توانیم روی قیمت‌ها تاثیرگذار باشیم.

وی ادامه داد: باید امکانات را در جایی متمرکز کنیم که نیاز واقعی در آن وجود دارد و در حال حاضر نیاز واقعی در بازار مسکن برای واحدهای کم متراژ و خانه اولی‌ها است و سیاست ما این است که در این حوزه فعالیت خود را متمرکز کنیم.

حسینی همچنین ادامه داد: پکیجی برای ترغیب سرمایه‌گذاران در راستای ورود به بازار مسکن طراحی کرده‌ایم که این مشوق‌ها در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 11627
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا