وزیر ارتباطات: بساط بخت‌آزمایی جمع می‌شود

جهان صنعت نیوز| محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: روز گذشته طی دستورالعملی مدیران عامل اپراتورهای موبایل را موظف کردم که شخصاً بر روند مسابقات غیرمشروع بخت‌آزمایی در تلویزیون و غیر آن نظارت کنند و جلوی این پدیده سوء را بگیرند.

آذری جهرمی وزیر ارتباطات در ارتباط با مسابقات بخت‌آزمایی در تلویزیون گفت: عدم رعایت دستورالعمل برای اپراتورها عواقب جدی در پی خواهد داشت. دستور وزیر ارتباطات یک روز پس از آن صادر شد که آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در پاسخ به استفتائی جوایز مسابقه تلویزیونی برنده باش را مصداق قمار دانسته و تأکید کرده بود: «این کار قمار است و شرکت‌کنندگان مالک آن جوایز نمی‌شوند»؛ برنامه‌ای که به اعتقاد بسیاری با بلیت‌های مشهور بخت‌آزمایی فرق ندارد.

اما مسأله مهم‌تر این بود که علاوه بر این مسابقه، برنامه‌های کمابیش مشابهی در شبکه سوم و دیگر شبکه‌های تلویزیونی رواج پیدا کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم امروز در دیدار با هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف، تأکید کردند: «باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش‌هایی شبیه بخت‌آزمایی را ترویج نکنیم که دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما باید متوجه این معنا باشند.

اخبار برگزیده
شناسه : 14959
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا