وزارت راه و دفاع ۴۴ شناور می‌سازند

جهان صنعت نیوز| در مراسم تفاهم‌نامه همکاری در اجرای طرح ملی ارتقای ظرفیت ساخت و تعمیر شناور در کشور که صبح امروز (یکشنبه) با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در محل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منعقد شد.


این تفاهم‌نامه با هدف ارتقای توان داخلی و بومی سازی زنجیره تأمین صنعت کشتی سازی و ایجاد اشتغالزایی و کاهش خروج ارز از کشور و نیز در راستای اجرای سیاست‌های پیشگیری از سوانح دریایی و با توجه به حوادث رخ داده در کشور به ویژه در بخش شناورهای مسافری و نامه وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به وزیر راه و شهرسازی و موافقت وی برابر پیشنهاد ارائه شده منعقد شد.

اهداف این تفاهم‌نامه شامل همکاری مشترک در تأمین نیازمندی‌های سازمان بنادر و دریانوردی، حمایت از تولید داخل و اشتغالزایی و در نهایت عملی کردن شعار سال.

ایجاد کیفیت مطلوب در بهره‌برداری، تأمین نیازهای سازمان بنادر برای ایجاد یک ناوگان توانمند در بنادر و دریانوردی جهت حفاظت و پیشگیری از خطرات ناشی در دریا و تکمیل ظرفیت‌های بالقوه سازمان صنایع دریایی و نیز ایجاد ارتقا، رشد و تعالی در زمینه‌های مختلف از قبیل طراحی و ساخت و تولید انواع شناورهای مرتبط و تجهیزات و اقلام خاص دریایی جهت اهداف عالیه سازمان بنادر و دریانوردی منعقد شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه اعتبار مالی پیش‌بینی شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی تا پایان پروژه در اختیار سازمان صنایع دریایی جهت تحویل شناورها قرار خواهد گرفت و زمان شروع همکاری مشترک در قالب این تفاهم‌نامه از تاریخ امضای آن یعنی امروز یکشنبه (۱۴ بهمن) بوده و اعتبار آن تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

اهم اولویت‌های اعلام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی به سازمان صنایع دریایی جهت ساخت شناور در داخل کشور شامل: ایجاد ناوگان شناورهای جستجو و نجات و آتش خوار، شناورهای مناسب جهت تردد و عزیمت افسران کنترل، ایجاد ناوگان شناورهای لایروب و ضد آلودگی و آلاینده‌روب، ساخت شناورهای مسافربری جدید تفریحی جهت توسعه گردشگری، تعمیرات شناورهای سازمان بنادر و دریانوردی، ساخت شناورهای یگان حفاظت دریایی و گارد دریایی، شناور امداد و نجات، تأمین تجهیزات خاص مورد نیاز بندری از قبیل دوربین دید در شب، تجهیزات مخابراتی و… و. و نیز طراحی و ساخت کلیه شناورهای طرح تحول صنعت دریایی مرتبط با سازمان بنادر و دریانوردی.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 10828
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا