وام ۱۰۰ میلیونی برای مسکن امید پرداخت می شود

جهان صنعت نیوز|  داوود صفدری در اولین نشست خبری خود به تشریح برنامه های تدوین شده برای توسعه شهر جدید هشتگرد پرداخت. وی با بیان این که سیاست توسعه شهرهای جدید از زمانجنگ تحمیلی آغاز شد، گفت: می توان شرایط کنونی کشور را با شرایط آن زمان مقایسه کرد و شهرهای جدید برای تامین مالی درهیئت دولت مطرح شد که هشتگرد یکی از این شهرها بود.

وی با بیان این که سال ۸۹ برای هشتگرد ۷۰۰ هزار نفر جمعیت پیش بینی شد، افزود: توسعه هشتگرد متاسفانه یک توسعه نامتوازن شهری بوده است و این موضوع در کنار یکی از آسیب های جدید ایران یعنی تامین منابع مالی با تکیه بر فروش زمین، ایجاد خدمات روبنایی و زیربنایی هزینه بر بوده ککه معمولا با توسعه شهر انجام نمی شود.

وی تصریح کرد: از سوی تعریف پروژه های غیرمتمرکز در سال های ۸۶ و ۸۷ (مسکن مهر) باعث تشدید وضعیت نامتوازن شهر جدید هشتگرد شده است. اصلی ترین استراژی ما این است که عدم توازن را تکمیل کنیم. لذا در قالب سه پیمانکار بزرگ تکمیل توسعه شهری را در دستور کار قرار داده ایم. همچنین تامین خدمات روبنایی مانند مدرسه، فرهنگ سراها و… با الگوی ایجاد مراکز محلات از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت عمران هشتگرد با بیان این که هم اکنون ۲۵ تفاهمنامه به ارزش حدود۳۰۰۰ میلیارد تومان در حال تبدیل به قرارداد است ، اظهار کرد: این قراردادها برای تامین زیرساخت ها، تولید مسکن و … است. با استراتژی مرکز محلات زیرساخت های مسکن مهر را نیز تامین خواهیم کرد.

صفدری با یادآوری ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط دولت (مسکن امید) گفت: سهم شهرهای جدید از این تعداد واحد مسکونی ۲۰۰ هزار واحد است که سهم شهر شرکت عمران هشتگرد در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ حدود ۱۸۰۰۰ واحد است. در این راستا بر اساس برنامه ۶۵۰۰ واحدی ساخت ۵۱۲۲ واحد شروع شده و تا الان نیز برای سال ۹۸ نیز ۵۰۸۹ واحد در مرحله عقد قرارداد قرار دارد.

اخبار برگزیده
شناسه : 13570
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا