وزیر راه:

منطقه یک آزادراه شمال تابستان ۹۸ به بهره برداری می رسد

جهان صنعت نیوز| محمد اسلامی صبح روز پنجشنبه در بازدید از آزاد راه تهران شمال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم عملیات اجرایی اتمام منطقه یک آزادراه تهران شمال بدون وقفه ادامه پیدا کند تا ما شاهد زیر بار ترافیک رفتن این منطقه تا تابستان سال ۹۸ باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به پیشرفت ۲۶ درصدی پروژه منطقه دو آزادراه تهران شمال نیز گفت: پیش بینی می شود هزینه تکمیل منطقه ۲ و ۳ این آزادراه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان باشد و دولت و بنیاد مستضعفان با سهم ۵۰ درصدی هر کدام به دنبال تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل آزاد راه تهران شمال در این مناطق هستند.

اسلامی با بیان اینکه همکاری دولت و بنیاد مستضعفان در اتمام عملیات منطقه یک بسیار موثر بوده است گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی منطقه یک آزادراه تهران شمال به ۹۴ درصد رسیده است و ساخت این آزادراه از مفاخر مهندسی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی مه یادآور شد: ساخت منطقه ۲ و ۳ آزادراه تهران شمال چهار یا پنج سال طول خواهد کشید و در صورتی که بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را تامین کنیم تکمیل این قطعات نیز به سرعت ادامه خواهد داشت.

اسلامی یادآور شد: طول منطقه یک آزادراه تهران شمال ۳۲ کیلومتر است اما ۶۰ کیلومتر مسیر تهران تا شهرستانک نسبت به جاده چالوس کاهش می‌یابد و مسیر دو ساعته به ۲۰ دقیقه کاهش پیدا می‌کند و این مسیر در مصرف سوخت و وقت مردم بسیار صرفه خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هر چه مردم در جاده‌ها در ترافیک بمانند ما خجالت می کشیم. به همین علت به دنبال اتمام این پروژه بزرگ مهندسی کشور هستیم و از زمان دولت تدبیر و امید از سال ۹۳ تا کنون عملیات اجرایی منطقه یک این آزادراه به صورت مستمر ادامه داشته است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین هرگونه تغییر مدیران عامل ایران ایر و سازمان بنادر را تکذیب کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 10318
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا