مشکل برگشت درآمدهای ارزی صادرکنندگان به عراق برطرف می شود

جهان صنعت نیوز| عبدالناصر همتی،که برای انجام مذاکرات بانکی به عراق سفر کرده در دیدار با «علی العلاق» همتای عراقی خود درباره ارتقای سطح روابط مالی ۲ کشور اظهار امیدواری کرد و گفت: عراق بزرگ ترین شریک تجاری جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و لازمه دوام این ارتباط، روابط بانکی است.


رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و ناخشنودی دولت ترامپ از این موضوع تصریح کرد: آمریکا با راه انداختن جنگ اقتصادی علیه ایران تلاش گسترده ای برای برهم ریختن اوضاع اقتصادی و سیاسی ایران انجام داد، اما با تمهیدات اندیشیده شده، توطئه های دشمن خنثی شده و هم اکنون ثبات لازم بر اقتصاد ایران حاکم است.

همتی یادآور شد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای روسیه، ترکیه، هند، چین و دیگر کشورها به راهکارهای مناسب مالی برای مبادلات دست یافته‌ است.

وی گفت: اکنون نیز اطمینان دارم با همکاری دولت عراق و نیز با پیگیری هر چه سریع تر مناسبات اقتصادی و ایجاد کانال مالی پرداخت، به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

رئیس کل بانک مرکزی عراق نیز این دیدار را در ادامه توافقات مالی ۲ کشور دانست و اظهار داشت: این دیدار زمینه ساز تقویت همکاری اقتصادی ایران و عراق است.

«علی العلاق» گفت: بانک مرکزی عراق همه تلاش خود را برای رفع موانع همکاری های اقتصادی ۲ کشور به کار خواهد برد.

در دیدار رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رئیس کل بانک مرکزی عراق، توافق شد بدهی های ناشی از صادرات گاز و برق به عراق براساس دستور پرداخت بانک مرکزی ایران، پرداخت یا منتقل شود و درآمدهای صادرات آتی نیز در همین چارچوب مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه وارد بغداد پایتخت عراق شد. همچنین قرار است عبدالناصر همتی در سفر دو روزه خود با مسئولان پولی و اقتصادی، فعالان اقتصادی، رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق دیدار و گفت کند. شب گذشته پس از ورود رئیس کل بانک مرکزی به عراق در محل هتل الرشید بغداد، توافقنامه سازوکار پرداخت مالی میان ایران و عراق از سوی رئیسان کل بانک های مرکزی ۲ کشور امضا شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 11118
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا