قیمت گوشت ۹۸ هزار تومان شد

جهان صنعت نیوز| رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت گوشت در ماه رمضان ارزان خواهد شد؟ گفت: فعلا در زمینه تامین گوشت گوسفندی با چالش خاصی رو به رو نیستیم. در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت شقه‌ای بدون دنبه حدود ۹۸ هزار تومان است. پیش‌بینی می‌شود که در ماه مبارک رمضان با عرضه به موقع دام با چالش جدی رو به رو نخواهیم شد.

علی اصغر ملکی در ادامه تصریح‌کرد: ۱۵ روز بیشتر تا شروع ماه مبارک رمضان باقی مانده است، خوشبختانه امسال ماه رمضان در فصل عرضه دام قرار گرفته؛ یعنی در اردیبهشت ماه تعداد دام‌های زاد و ولد شده افزایش یافته و چنانچه دولت سرسختانه از خروج دام زنده به خارج مرزها جلوگیری کند، قیمت گوشت به شدت ارزان‌تر خواهد شد.

او درباره علت کاهش قیمت گوشت گوسفندی اظهار کرد: عرضه به موقع دام به کشتارگاه‌ها یکی از دلایلی است که منجر به کاهش قیمت خواهد شد. از طرف دیگر مسئولین نیز مداما در حال کنترل مرزها هستند و از خروج دام زنده به خارج از کشور با جدیت جلوگیری می‌شود. همین موضوع باعث شد که دام‌ها به سمت تهران روانه و کاهش قیمت گوشت را در آینده به همراه داشته باشد.

ملکی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی واحدهای صنفی گوشت را به قیمت بیشتری به مصرف‌کنندگان عرضه می‌کنند؟ پاسخ داد: اینکه گفته می‌شود قیمت هر کیلو گوشت حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان است، حرف منتطقی نیست. در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی که به واحدهای صنفی عرضه می‌شود حدود ۸۸ تا ۹۰ هزار تومان است که با افزودن نرخ سود ۱۰ درصدی این کالای اساسی به قیمت ۹۸ هزار تومان می‌رسد.

او در ادامه افزود: دولت برای کنترل بازار گوشت‌هایی را از کشورهای مختلف وارد بازار کرده که قیمت هر کیلو گوشت وارداتی استرالیایی به ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان می‌رسد که این قلم کالاها با ارز نیمایی وارد کشور شده است.

اخبار برگزیده
شناسه : 13834
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا