در پایان معاملات هفتگی بازارها؛

قیمت نفت تحت تاثیر تحریم ونزوئلا ۳درصد رشد کرد

جهان صنعت نیوز| در پایان معاملات روز جمعه، نشانه‌هایی از این که تحریم نفتی ونزوئلا بازارهار را محدودتر کرده است، قیمت نفت حدود ۳ درصد جهش کرد. داده‌های هفتگی هم نشان داد که حفاران آمریکایی تعداد چاه‌های فعال را کاهش داده‌اند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۱.۹۱ دلار یا ۳.۱۴ درصد نسبت به قیمت نهایی پنج‌شنبه شب، جهش کرد و به ۶۲.۷۵ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، در پایان  معاملات دیشب به ۵۵.۲۶ دلار رسید، یعنی ۱.۴۷ دلار یا ۲.۷۳ درصد نسبت به قیمت بسته شده پنج‌شنبه و ۳ درصد نسبت به ابتدای هفته، جهش کرد.

قیمت‌های نفت پس ز آن تقویت شدند که شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، وابسته به جنرال‌الکتریک، گزارش داد در هفته گذشته حفاران آمریکایی برای چهارمین هفته در ۵ هفته اخیر، تعداد چاه‌های تحت حفاری خود را کاهش داده و تعداد آنها را به پایین‌ترین میزان ۸ ماهه رسانده‌اند. داده‌های هفته گذشته نشان داد که در ماه ژانویه بیشترین کاهش تعداد چاه‌های نفتی، از آوریل ۲۰۱۶ تا کنون، ثبت شده است.

اما عامل اصلی بالا رفتن قیمت‌ها، گزارش قدرتمند غیرمنتظره مشاغل آمریکا بود که نشان می‌داد مشاغل این کشور در ماه ژانویه بیشترین رشد را در ۱۱ ماه اخیر ثبت کرده‌اند. این گزارش باعث تقویت جنبه تقاضا، در معادلات بازار شد.

تحریم‌های آمریکا بر علیه بخش نفتی ونزوئلا، که از هفته گذشته آغاز شد، نفت‌کش‌ها را در بنادر گرفتار کرده است، این در کنار کاهش صادرات سعودی به آمریکا و تداوم اختلال در تولیدات لیبی، قیمت‌های نفت را تقویت کرده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 10742
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا