قیمت حمل و نقل ریلی باید پلکانی و تدریجی افزایش یابد

جهان صنعت نیوز| حسن خسته‌بند عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تصمیم شورای عالی هماهنگی ترابری برای افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیط قطار از ماه آینده، گفت: اعضای این شورا با توجه به افزایش چشمگیر قیمت تجهیزات و قطعات قطار و بالا رفتن هزینه های حمل و نقل ریلی، رأی به افزایش بیش از ۲۰ درصدی نرخ بلیط قطار داده اند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من پیشنهاد افزایش چشمگیر قیمت بلیط قطار در شرایط کنونی درست نیست، زیرا در سال های اخیر شاهد بودیم که مردم و مسافران با افزایش قیمت بلیط هواپیما، به سمت استفاده از قطار و حمل و نقل جاده ای هدایت شدند.

وی تصریح کرد: این نگرانی وجود دارد که با افزایش قیمت بلیط قطار، مردم دیگر توان استفاده از حمل و نقل ریلی را نداشته باشند، بنابر این باید راه کارهای دیگری در این حوزه دیده شود.

خسته بند ادامه داد: افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیط قطار در شرایط کنونی مطلوب نیست، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید برای جبران بخشی از مشکلات اعتباری، قیمت بلیط را به میزان معقول افزایش دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر من افزایش قیمت حمل و نقل ریلی باید به صورت پلکانی و تدریجی صورت گیرد، در غیر این صورت با محدودسازی نرخ ها، باید در آینده شاهد باز شدن فنر افزایش قیمت ها باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در شرایط کنونی دولت نیز توان ارائه کمک های اعتباری به حمل و نقل ریلی را ندارد، از این رو مسئولان باید ضمن مدیریت منابع و مصارف، قیمت بلیط قطار را به میزان عقلانی افزایش دهند.

اخبار برگزیده
شناسه : 21485
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا