سفیر جدید فرانسه در ایران کیست؟

جهان صنعت نیوز| فیلیپ تیه‌بو، فارغ التحصیل دانشگاه سیانس‌پو و مدرسه ملی مدیریت(ENA) است. او پس از خروج از ENA در سال ۱۹۸۰ وارد وزارت خارجه شد. تیه‌بو از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۵ به عنوان منشی اول سفارت فرانسه در مکزیک، و از ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۷ به عنوان منشی اول هیأت دائمی فرانسه در «جوامع اروپایی» (EC) مشغول بود و سپس از ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۸ در مقام مشاور دوم همین هیأت فعالیت داشت.

تیه‌بو در سال ۱۹۸۹ معاون رئیس هیأت اعزامی فرانسه به نشست اطلاعاتی کمیته امنیت و همکاری در اروپا (CSCE) شد. از جمله سوابق او در این مدت، معاونت بخش هوا و فضا در اداره مسائل سیاسی و امنیتی (وابسته به وزارت خارجه) (۱۹۸۹ – ۱۹۹۴) و سپس معاونت دپارتمان عدم اشاعه در مسائل استراتژیک، امنیتی و خلع سلاح در وزارت خارجه (۱۹۹۳ – ۱۹۹۴) قابل اشاره است.

فیلیپ تیه‌بو از ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷ رایزن اول مأموریت دائمی فرانسه در سازمان ملل و سپس معاون نماینده دائمی فرانسه در سازمان ملل شد. او در سال ۱۹۹۹ مدیریت بخش روابط بین‌الملل و سپس مدیریت واحد استراتژی و روابط خارجی مرکز تحقیقاتی و دولتیِ «کمیته انرژی‌ جایگزین و انرژی اتمی» فرانسه (CEA) را برعهده داشت. او در همین سال و همزمان سفیر فرانسه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین بود.

 او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ سفیر فرانسه در کره جنوبی بود و سپس به عنوان مدیر بخش خدمات عمومی فرانسه منصوب شد. تیه‌بو، پیش از آنکه در سال ۲۰۱۹ به عنوان سفیر فرانسه در ایران معرفی شود، از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ به عنوان سفیر فرانسه در پاکستان مشغول به کار بود.

اخبار برگزیده
شناسه : 12309
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا