زمینه‌سازی برای ورود ارزهای خانگی به بازار

جهان صنعت نیوز| محمد عزیزی  با تاکید بر ضرورت کسب هر چه بیشتر درآمد در مواجهه با کشورهای خارجی، گفت: در حال حاضر رایزنان اقتصادی در وزارت خارجه در این زمینه فعالیت چندانی ندارند.


نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کشورها با استفاده از صادرات و کسب درآمد از این منظر توانسته اند به اقتصادی پویا دست پیدا کنند، افزود: در شرایط فعلی که نرخ ارز تلاطم های زیادی را تجربه کرده و همچنین اکنون نیز نوسان دارد دولت به ویژه وزارت خارجه می تواند با فعال سازی رایزن های اقتصادی زمینه توفیق بیشتر در صادرات را فراهم کند.

عزیزی با اشاره به ظرفیت های کشور برای صادرات، تصریح کرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی، محصولات کشاورزی و اقلامی از این دست حتی به کشورهای همسایه می تواند ارز بسیاری را به کشور وارد کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سر ریز شدن ارز به کشور قیمت آن را بسیار کاهش خواهد داد، گفت: دولت باید با تقویت دیپلماسی اقتصادی حتی صادرکنندگان خُرده پا را نیز تقویت کرده و در کنار آن تضمین کافی به آنها ارایه کند که این خود زمینه ای برای خروج ارزهای خانگی و به چرخه اقتصادی وارد شدن آنها می شود.

عزیزی ادامه داد: در حال حاضر بی اعتمادی عدم سرمایه گذاری ارزی افراد شده از اینرو دولت باید با بسترسازی و ارایه تضامین کافی این بی اعتمادی را از بین ببرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس در خصوص فعال تر شدن رایزن های اقتصادی در سفارتخانه ها آماده ارایه نظارت کارشناسی و مشورتی به دولت است.

اخبار برگزیده
شناسه : 14557
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا