گرانفروشی را با افزایش نظارت و عرضه کالا کاهش می دهیم

دژپسند: امیدواریم گروه ویژه اقدام مالی مهلت را تمدید کند

جهان صنعت نیوز| فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران همچنین درباره اقدامات انجام شده برای مبارزه با گران فروشی اظهارداشت: تلاش می کنیم با افزایش نظارت ها و عرضه کالاهای اساسی، پدیده مذموم گرانفروشی را کاهش دهیم.


وی افزود: با هدف کاهش گرانفروشی تلاش می شود آن بخش از کالاهای اساسی در بنادر سریعتر ترخیص شوند تا به بازار وارد شده و بتواند عرضه را افزایش دهد.

وی به انجام اقدامات اساسی برای تنظیم بازار گوشت اشاره کرد و گفت: امروز از دولت اجازه گرفتیم تا برای بقیه کالاهای اساسی نیز این اقدام انجام شده و گمرکات ورود کنند تا هم بتوان توزیع را با عرضه کالاهای اساسی تقویت کرد و هم نظارت بر بازار را برای کاهش گرانفروشی، جدی تر شود.

وزیر اقتصاد درباره کاهش تورم نیز اظهارداشت: کاهش تورم از راه های گوناگون انجام می شود؛ اکنون و در این فرصت یکی از بهترین سازوکارها این است که نظام توزیع، سازمان دهی شود.
به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ای در این زمینه دارد و براساس گزارش آقای رحمانی در جلسه هیات دولت، مانور نظارت از اوایل اسفندماه شروع می شود.

 مشکلات آلومینیوم المهدی برطرف شد

دژپسند درباره وضعیت آلومینیوم المهدی نیز گفت: این صنعت اکنون مشکل ندارد؛ خریدار قبلی نتوانست اقساط خود را پرداخت کند بنابراین براساس اجازه ای که داشتیم، سازمان خصوصی سازی وارد شد و مناقصه برگزار کرد.

وی ادامه داد: خریدار جدید انتخاب شد و اکنون مردم از این اقدام راضی هستند و بعد از واگذاری وضعیت بهتر شده است.

اولویت صادرات کشورهای همسایه است

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره افزایش میزان صادرات به ترکیه نیز گفت: متولی صادرات وزارت صنعت، معدن وتجارت است اما اکنون گمرکات سراسر کشور برای صادرات بسیج شده اند.
وی افزود: اولویت ما در صادرات، کشورهای منطقه اند و برای آن برنامه داریم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 11499
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا