نوبخت:

دولت تدبیر و امید شفافیت را در پیش گرفته است

جهان صنعت نیوز| محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در مراسم رونمایی از اسناد توسعه ای استان تهران افزود: این رویکرد دولت حتی در رسانه های بین المللی هم انعکاس داشته است و آنها به آسانی به بخش های مختلف اطلاعات بودجه ایران دسترسی دارند.


معاون رئیس جمهوری در ادامه با تاکید بر تلاش همه مسئولان برای حل آسیب های اجتماعی گفت: جمهوری اسلامی از ابتدا شیوه مدیریتی متفاوتی را در پیش گرفته است، از همین رو وجود آسیب های اجتماعی در آن پذیرفه نیست و نباید این مشکل ایران با سایر کشورها مقایسه شود.

نوبخت اضافه کرد: پیشرفت متوازن تولید و توزیع عادلانه ثروت از ابتدای انقلاب منش حضرت امام خمینی (ره) بوده است و اکنون هم از سوی رهبر معظم انقلاب با جدیت پیگیری می شود.
وی یادآور شد: مبارزه، پیشگیری و مهار آسیب های اجتماعی از تاکیدهای مستمر رهبری است و هر شش ماه یکبار تمامی مسئولان نظام را در این زمینه مورد بازخواست قرار می دهند.
نوبخت در ادامه افزود: توسعه به معنای رشد و پیشرفت یک بخش از جامعه نیست و همه ابعاد را باید در بر گیرد.

معاون رئیس جمهوری گفت: اینکه ضریب جینی (شاخص محاسبه توزیع درآمد بین مردم یا فاصله طبقاتی) از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون کاهش یافته مورد قبول است اما رضایتبخش نیست.
وی خاطرنشان کرد: برخی نظریه پردازان معتقدند برنامه های توسعه را باید اجرا کرد بدون آنکه به این توجه داشته باشیم اقشار نیازمند و پایین دست جامعه خود را با آن سازگار کرده اند یا خیر.
نوبخت اضافه کرد: اگر بناست رشد تولید داخلی را به عنوان توسعه دنبال کنیم حتما باید یک برنامه ویژه هم داشته باشیم که در آن تامین عدالت اجتماعی لحاظ شده باشد و همه آحاد جامعه از اجرای آن منتفع شوند.

اسناد توسعه سایر استان ها نیز تدوین شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به تدوین اسناد توسعه ای در استان تهران اشاره و بیان کرد: این استان بخوبی ابعاد مختلف جامعه را بررسی، آسیب های اجتماعی را مدنظر قرار داده و به استفاده از ظرفیت های مختلف شهرستان ها توجه کرده است.نوبخت دستیابی به یک برنامه دقیق را مستلزم شناسایی داشته ها و ظرفیت های موجود برشمرد و خاطر نشان کرد: باید در این اسناد به این مهم پرداخت که چگونه می توان از این ظرفیت ها استفاده و از وضع موجود به شرایط مطلوب دست یافت.

در این مراسم پنج سند آمایش سرزمین، توسعه، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مدیریت بودجه و عملکرد و پایش آماری رونمایی و اعلام شد که همه طرح های توسعه ای در استان تهران باید براساس این اسناد اجرا شود.همچنین برای نخستین بار سامانه پایش هوشمند پروژه های عمرانی استان تهران نیز رونمایی شد.

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 11041
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا