دولت برای حذف ۴ صفر باید نظر مجلس را جلب کند

جهان صنعت نیوز|  سیدحسن حسینی شاهرودی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای با اشاره به در دستورکار قرار گرفتن حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: حذف ۴ صفر از پول ملی اثری در کاهش تورم نخواهد داشت، اما آثار مثبت روانی در جامعه بر جای می گذارد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اهمیت انتخاب زمان مناسب برای حذف صفر از پول ملی، افزود: تمامی اقتصاددانان معتقد هستند که حذف صفر باید در شرایط ثبات انجام شود، چراکه اگر هم اکنون ۴ صفر حذف شود و سال بعد نیاز باشد که صفرهای دیگر حذف شود نقض غرض و مضحکه می شود.

دولت باید برای حذف ۴ صفر نظر مجلس را جلب کند

وی با بیان اینکه حذف صفر از پول ملی باید زمانی عملیاتی شود که آرامش نسبی در بازار به وجود آمده و چالش های جدی در حوزه اقتصادی وجود نداشته باشد، ادامه داد: زمانی باید حذف ۴ صفر از پول ملی اتفاق بیفتد که چالش های ارزی و درآمدی و همچنین چالش های تامین منابع لازم برای پروژه های عمرانی برای دولت وجود نداشته باشد.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه دولت باید برای حذف ۴ صفر نظر مجلس را جلب کند، تاکید کرد: به نظر می‌رسد اگر این چالش‌ها در حوزه های پولی، مالی و ارزی ادامه یابد، شاید حذف چهار صفر در حوزه اقتصادی کارساز نباشد.

مجلس از جزئیات طرح حذف ۴ صفر دولت بی‌اطلاع است

وی با بیان اینکه در حوزه پولی و بانکی باید آرامش در بازار وجود داشته باشد، افزود: در شرایط کنونی یکی از الزامات این بوده که حوزه بورس رونق یافته و تقویت شود و همزمان با آرامش و ثبات در بازار ارزی، پولی، بانکی و بورس حذف ۴ صفر پیگیری شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه حذف ۴ صفر در دوره زمانی مناسب خود یک اقدام اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: مجلس هنوز از جزئیات طرح حذف ۴ صفر دولت بی‌اطلاع است، اما در نهایت دولت باید نظر مجلس را در این باره جلب کند

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 13663
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا