در بازار جهانی

دلار یک پله عقب‌ نشست

جهان صنعت نیوز| در گزارش منتشر شده از بلومبرگ آمده است که ترزا می، نخست وزیر انگلیس به وزیران کابینه‌اش اجازه داده است در خصوص تمدید مهلت زمانی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بحث کنند.


به دنبال انتشار این خبر و با افزایش امیدواری‌ها نسبت به پرهیز انگلیس از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، هر پوند با ۰.۲ درصد افزایش به ۱.۳۱۵۳ دلار رسید تا در قله چهار هفته اخیر خود قرار گیرد.

میشل اوری، استراتژیست مسائل اقتصادی در “روبوبانک” گفت: تأخیر در برگزیت حتی برای چند ماه می‌تواند مسیر را به کلی عوض کند.

نشریه انگلیسی “سان” نیز در گزارشی نوشت که ترزا می علاقه‌ای به خروج سخت انگیس از اتحادیه اروپا ندارد.

در معاملات امروز هر پوند به ازای ۱.۱۵۵۷ یورو، ۹۳.۳۰۹۲ روپیه هند، ۱.۸۳۴۵ دلار استرالیا، ۱.۷۳۲۹ دلار کانادا، ۱.۳۱۱۳ فرانک سوئیس، ۱۴۵.۵۱۱۹ ین ژاپن و ۸.۷۹۱۷ یوان چین مبادله شد.

از طرف دیگر شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۶.۳۲۹ واحد رسید.

در معاملات امروز هر دلار به ازای ۱۱۰.۸ ین مبادله شد. یورو پس از پیشروی ۰.۲ درصدی دیروز خود در برابر دلار، امروز نیز افزایشی بود و خود را به ۱.۱۳۶۳ دلار رساند و دلار استرالیا نسبتاً بدون تغییر باقی ماند؛ به گونه‌ای که هر دلار استرالیا به ازای ۰.۷۱۶۶ دلار آمریکا مبادله شد.

اکنون نگاه معامله‌گران به نشست فردای بانک مرکزی آمریکا و هم‌چنین دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دوخته شده است.

با توجه به احتمال انتشار اخبار مثبت از این دیدار، برخی از کارشناسان ارزی معتقدند ارزش دلار در روزهای آتی به مدار صعودی باز خواهد گشت.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 12101
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا